Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestlased käisid end Aasia vägevatele meelde tuletamas
Fujiani provintsi peetakse Hiina moodsa logistika näidispiirkonnaks. Allprovintsi piirkonna kaguosas on asutanud oma harukontori või agendi 20 juhtivat maailma laevaliini. Kokku väljub Xiamenist üle 180 erineva laevaliini, enam kui 40 riiki ja 60 sadamasse.
Peamised Xiameni koostöösadamad Euroopas on praegu Hamburg, Bremerhaven ja Rotterdam. Xiameni sadamat läbis möödunud aastal 5,8 miljonit TEUd konteinereid ja sadama kogu kaubamaht ulatus 139 miljoni tonnini.
Xiameni lennujaam kuulub viie Hiina suurema lennujaama hulka, kaubavedude ja -lendude järgi on aga kolme esimese hulgas. Piirkonda on investeeringuid teinud mitmed globaalsed suurettevõtted, nagu Dell, Kodak, Panasonic Electric, TDK, Lenovo, Wal-Mart, Metro jt. Fuijani provintsil on majandus- ja kaubandussidemed sõlmitud enam kui 200 riigi või piirkonnaga.
Nüüd soovivad neid suhteid ka Eesti logistikud. Hiinalsed olid lahkelt nõus. Xiameni ja Fujiani Logistika Assotsiatsioonid sõlmisid Eesti Logistikaklastriga koostöömemorandumi.
Fujiani provintsi keskuses Fuzhous asuv sadam on üks Hiina olulistest väliskaubanduse huvidest.
Fuzhou sadamast väljuvad kaubavood nii Euroopasse, Lääne- ja Lõuna-Aafrikasse kui ka USAsse. Sadama mullune konteinerkauba liikluse maht kasvas üle 30%, olles Fujiani provintsi sadamatest kiireima arenguga. Selles sadamas käis oma eelnevale kokkuleppele kinnitust saamas Alekon Cargo, kes oli saanud õiguse agenteerida Sinotransi vedusid Läänemere piirkonnas. Sinotrans on Hiina suuremaid logistikaettevõtteid, millel on üle 700 tütarettevõtte. "Pidasime vajalikuks kohtuda Fuzhou sadamas kohalike Sinotransi esindajatega, et uuesti kinnitada ja läbi rääkida nende sadamast tulevate kaupade suunamine Tallinna sadama kaudu," ütles Alekon Cargo juht Erkki Veismann.
Maailma viie suurima konteinerisadama hulka kuuluvas Busanis tõestati eestlastele mitme konteineriterminali operaatorfirma kasutamise edukust.
Busan on viie maailma suurima konteinerisadama hulka kuuluv sadam, mille kaudu liigub ligikaudu 80% Lõuna-Korea konteinerikaupadest. Logistikaklastri delegatsiooni juhtinud Andres Valgeristi sõnul on Muuga ja Sillamäe sadamate arenguplaanides just konteinerivõimekuse tõstmine. Seega oli Busani konteinerterminalidega tutvumine neile harukordne võimalus kogemuste saamiseks.
Busani sadamas pakub teenuseid 6 konteineriterminali operaatorit. See on aastate jooksul oluliselt langetanud hindu ja aidanud sadamal tõsta konkurentsivõimet.
Eesti Sadamate Liidu tegevdirektori Viktor Palmeti sõnul on Busani sadamas näha, et just mitme konteinerkauba operaatorfirma rakendamine on üliedukas.
Eesti logistikaettevõtjad külastasid Aasia reisil holdingfirmat Hanjin Group. Grupi koosseisu kuuluvad Korea suurimad transpordifirmad Hanjin Shipping, Hanjin Transportation ja Korean Air.
ASi EVR Cargo juhatuse esimehe Jaanus Paasi sõnul olid Hanjini asepresidendid huvitatud mitmest Eestist Kesk-Aasiasse liikuva konteinerirongi kasutamise võimalusest.
Paasi sõnul arutati läbi Eesti sadamatesse tulevate Korea kaupade transiiti konteinerrongiga Kasahhi ja Usbekistani. Samuti USA vägede varustamist Afganistanis Ameerikast tuleva kaubaga. "On reaalne võimalus kaasata täiendavaid kaubamahte Ameerikast Eesti transiidikanali kaudu," selgitas Paas.