Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaardimaksest saab elunorm

    Kaardimaksed on juba saanud eelistatumaks arveldusviisiks jaekaubanduses. Eestis on hetkeseisuga väljastatud ligi 1,76 miljonit pangakaarti. Neist 1,36 miljonit on deebetkaardid ja 400 000 krediitkaardid. Kuid veel kaks aastat tagasi oli Eestis väljastatud 100 000 kaarti enam kui praegu. Maksekaartide arv on vähenenud eelkõige krediitkaartide arvu vähenemise tõttu - pangad hakkasid majandussurutise ajal rohkem jälgima krediidivõtjate maksevõimet. Deebetkaartide arv ei ole samal ajal vähenenud.
    Deebetkaart on Eestis endiselt populaarseim maksevahend. Selle eeliseks on soodsam kuuhooldustasu ja madalamad teenustasud võrreldes krediitkaardiga. Eesti inimene loeb raha ja teeb kaalutletult otsuseid, mis on tema jaoks kasulikum.
    Euroeelsel perioodil levis ajakirjanduses kaks peamist hirmu - hinnad tõusevad ja rahakott läheb müntidega raskemaks. Kas euro on muutnud meie maksekäitumist, suunates teadlikult eelistama pangakaarti sularahale?
    Eesti Panga statistika põhjal on deebetkaarditehingute arv makseterminalides viimasel aastal kasvanud 19% ja tehingute käive on kasvanud 17%. Samas ei saa täheldada krediitkaarditehingute käibe kasvu.
    Kui suur on sularahatehingute osatähtsus? Sularahatehingute arv võrreldes aastatagusega on kukkunud ligi 7%, kuid samas on sularahatehingute käive jäänud samaks võrreldes 2010. aastaga. Seega võib järeldada, et nüüd kasutavad inimesed harvem sularahaautomaati, ent eelistavad korraga suurema summa välja võtta.
    Kui aasta tagasi moodustas sularahatehingute käive 53,5% ja kaarditehingute käive 46,5%, siis nüüd on see võrdsustunud - sularahatehingute käive 50,2% ja kaarditehingute käive 49,8%. Seega on sularaha- ja kaardimaksed saanud võrdselt olulisteks makseliikideks.
    Sularaha suur osatähtsus Eesti ühiskonnas on jätkuvalt küsimusi tekitav. Kui enamikus kohtades saab maksta kaardiga, miks on siis sularahaautomaatide käive niivõrd suur? Sellel võib olla mitu põhjust. Näiteks harjumus eelistada sularaha kaardimaksetele, palk, mida võidakse osas ettevõtetes maksta töötajale endiselt ümbrikus, või turvatunne, et veidi sularaha on abiks alati.
    Kaupmehele on kindlasti oluline võimaldada kliendil maksta teenuse või kauba eest nii kaardiga kui ka sularahas. Toitlustusasutuses või toidukaupluses peab saama maksta kaardiga. Nõudlik klient võib otsustada, et sinna kohvikusse ta enam ei lähe, kuna seal ei saanud kaardiga maksta. Juba on näha, et kaardimakse võimalus määrab tarbijate eelistusi taksot tellides või Õllesummeril õlletelki valides.
    Kaardimaksete osatähtsus ajaga suureneb ja sularahatehingute käive väheneb. On olemas erinevad makseterminalid olenemata nende kasutuskohast, olgu selleks takso või vabaaja üritus looduses. Samuti on alanenud pankade teenustasud, mis ei tohiks olla enam kaupmeestele kättesaamatus kõrguses ega olla põhjenduseks, miks kaardimaksete teenindamist välditakse.
    Autor: Ainar Nurk
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.