Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teedeehitus vajab teede kasutajate raha

    Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas käis välja ettepaneku, et teedeehituse eest peavad maksma võimalikult otseselt teede kasutajad. Usun, et praegu ideesse külmalt suhtuvad Eesti poliitikud ja ametnikud siiski ei pääse ja ka neil tuleb leida võimalusi praegune teede kasutamise maksustamine ümber vaadata.
    Peamine probleem on, et praegu kogutakse raha kokkukuivavast allikast. Eestis maksustatakse teede kasutamist kütuseaktsiisi kaudu ja sellest suunatakse raha ka teedeehitusse ja -hooldusesse. Kuid nafta muutub kallimaks, mis seab piirid inimeste tarbimisvõimele, ning autod ökonoomsemaks, mis samuti vähendab kütusetarbimist ja seega ka aktsiisi laekumist.
    Praegune süsteem korjab raha ainult omainimestelt, kuid mööda Eesti teid transiitkaupa vedavad välismaa veoautod saavad siin sõita tasuta. Reeglina ei ole neil siin vaja tankida ja kütuseaktsiisi maksta, sest naaberriikides on kütuse ostmine odavam.
    Veelgi enam, Eesti vedajad maksavad topelt. Lisaks kütuseaktsiisile peavad Eesti autovedajad tasuma töövahendi omamise eest ka raskeveokimaksu.
    Teede maksustamisega on oht maksukoormuse tõusule. Tegelikult ütleb nii Siim Kallas kui ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium oma seisukohas, et ei saa kehtestada lihtsalt uut maksu. Teede kasutamise maksusüsteemi ümber tegemisse tuleb kaasata ka kütuseaktsiis ja raskeveokimaks. Teisisõnu tuleb neid makse vähendada või need üldse kaotada.
    Maanteemaksu kogumise tehniline korraldamine on keeruline, on juba mitu aastat väitnud majandus- ja kommu-nikatsiooniministeeriumi ametnikud. Väidetavalt pidi Eesti teedel maksu kogumine minema kulukamaks, kui on maksust saadav tulu. Siiski on enamik Euroopa riike suutnud oma teede kasutamise eest maksu kogumist korraldada ja teenida sellega ka tulu.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.