Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Internetiraadio aktsia kukkus alla oma IPO hinna
Internetiraadio Pandora Media Inc aktsia langes oma teisel kauplemispäeval allapoole IPO hinda. Languse põhjustas arvamus, et tihe konkurents võib pidurdada raadio ettevõtte kasvupotentsiaali, kirjutab uudisteagentuur Bloomberg.
Californias paikneva ettevõte aktsia väärtus kahanes eile New Yorgi börsil 24% võrra 13,26 dollarile. Ettevõte teenis 14. juunil korraldatud IPO-l 234,9 miljonit dollarit (164,3 miljonit eurot).
Pandora ei suutnud hoida väärtust, mille investorid ettevõttele IPO-l andsid. Kuigi näiteks tööalase sotsiaalvõrgustiku LinkedIn’i aktsiaga kaubeldakse 52% kõrgemalt maikuu IPO hinnast ning Vene populaarseima otsingumootori Yandex NV aktsia on 22% kõrgemal möödunud kuu IPO hinnast.
Pandora konkurentideks on satelliitraadio teenus Sirius XM Radio Inc. (SIRI) ning lisaks ka Apple Inc. (AAPL), Google Inc. (GOOG) ja Amazon.com Inc. (AMZN) online-muusika teenused.
„Turutõkked ei ole eriti kõrged ja innovatsioon toimub valguskiirusel,“ ütles RidgeWorth Capital Management in Richmondi vanemstrateeg Alan Gayle. „ Nad on väga tundlikud tehnoloogia vahetamise ja tarbijaeelistuste muutmise suhtes.“
Kui Pandora juba konkureerib vanade tegijate, nagu Siriusega, siis võib ettevõte varsti seista silmitsi veelgi suurema riskiga - kuidas saavutada edu Apple, Google ja Amazoni ees, kes investeerivad nö pilvemuusika pakkumisse, mis annavad kasutajale võimaluse soetada digitaalset muusikat eemalt.
“Pandora on olnud interneti raadio „ellujääja“, kuid usume, et digitaalse muusika alal saab järgmisel aastal olema hulgaliselt rohkem konkurente,“ sõnas BTIG LLC analüütik Richard Greenfield.
Pandora, kel on olnud keeruline panna oma kasutajad teenuste eest maksma, on kaotanud alates 2000. aastast 92 miljonit dollarit (64 miljonit eurot). Aastane kahjum kahanes eelmisel aastal 1,8 miljoni dollari võrra 15 miljonile dollarile (10,5 miljonit eurot). Kulud autoritasudele kasvasid alates 2007. aastast 21 korda 69,4 miljonile dollarile (48,5 miljonit eurot) eelmisel aastal. Ettevõtte tulud hüppasid samal perioodil 137,8 miljonile dollarile (96,36 miljonit eurot).