Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estouri reisid tühistati
Tarbijakaitseameti andmeil teatas Estour reede õhtul kella viie ajal neile, et ei suuda täita pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees. Tarbijakaitseameti teatel on Estouril 200 000 euro suurune tagatis, mille kasutamise üle otsustab vastavalt turismiseadusele tarbijakaitseamet.
Seoses eeltooduga tühistatakse kõik Estouri korraldatud reisid ning ka kõik lennud Tallinnast on alates laupäevast tühistatud.
Eile jõudis Eestisse viimane reisikorraldaja OÜ Estour lend reisijatega, võõrsile on jäänud veel 13 inimest ja ka nende tagasilennu eest on hoolitsetud, teatas tarbijakaitseamet.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste tänas reisikorraldajaid Novatours, Fiji-Travel ja Teztour abi eest reisijate tagasitoomisel.
Ametil oli järelevalvemenetlus pooleli. Tulenevalt turismiseadusest on kõik reisikorraldajad kohustatud tarbijakaitseametile kord kvartalis esitama oma aruande, mis näitab, mida nad on planeerinud teha ja millised on nende müügid olnud, et vaadata, kas tagatis on vastav või mitte.
"Tavapärase järelevalve käigus me kontrollime need asjad üle," ütles ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski. "N-ö järelevalvemenetlus oli pooleli, ootasime Estourilt tänaseks mõningaid selgitusi, ent reedel tööpäeva lõpus saabus teade, et Estour ei ole suuteline täitma pakettlepingust tulenevaid kohustusi."
Turetski ütles Äripäevale, et alates tänasest kogub amet nõudeid Estouri vastu . "Me kogume nõudeid vähemalt kaks nädalat," kinnitas ta.
Ta rõhutas, et tarbijatele, kes on ostnud Estourilt vaid lennupiletid, ei maksta tagatise arvel hüvitist.
Laupäeval Estouri kontoris käinud Delfi lugeja kirjeldas, et nägi oma silmaga pealt, kuidas reisifirma töötajad dokumente hävitasid.