Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google+ peatas liitumiskutsete väljastamise
Maailma suurim otsingumootor Google peatas täna oma uue sotsiaalvõrgustiku Google+ liitumiskutsete väljastamise, tuues põhjuseks "hullumeelse nõudluse", vahendas Bloomberg.
Facebooki uus konkurent Google+ jõudis avalikkusesse 28. juunil. Teenus on Facebookiga üsna analoogne, võimaldades kasutajatel moodustada gruppe ning jagada enda kohta infot ja pilte.
Uut teenust tutvustades, märkisid Google'i esindajad, et portaal on alguses avatud vaid piiratud arvule kasutajatele. Kes on juba kasutajaks saanud, võib ise kutseid saatma hakata. Kuna Google+ on veel lapsekingades, ei soovi firma esialgu liiga kiiret kasutajate arvu tõusu.
"See on hea, et Google alguses asja rahulikult võtab. Viimane, mida vaja oleks, on liita endaga 10 miljonit kasutajat ja anda neile portaaliga kehv kogemus," sõnas maaklerifirma Janco Partnersi analüütik Mike Hickey.
Samas on ka neid, kes arvavad, et praegune liikmete arvu piiramine tuleb võrgustikule kahjuks. Forrester Researchi analüütiku Josh Bernoffi sõnul on sotsiaalvõrgustiku mõte inimesi koondada, aga kui süsteem on loodud selliselt, et liikmeks saab ainult kutsete abil, seab see Facebookiga konkureerimisele tõsiseid takistusi.
Google+ pole Google'i esimene katse sotsiaalvõrgustike alal. 2004. aastal tuli firma välja suhtlusportaaliga Orkut, mis on saavutanud suure populaarsuse arenevatel turgudel nagu Brasiilia, aga globaalses perspektiivis Facebookiga võistelda ei suuda.
Ajast, mida inimkond veetis maikuus Interneti-kasutades, võttis Facebook enda alla 13 protsenti. Google'i osa jäi 10 protsendile.
Autor: Maarja-Liis Mitri