Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kesklinnas parkimine maksab kahe Kopli korteri hinna

    Praegust linna kõige kallimat parkimiskohta vahendav OÜ Vaim ja Vara kutseline maakler Ulvi Pechter on oma kliendi varast rääkides sõnaaher. Ütleb, et vaadata ja pildistada ei ole selles 22 369 eurot (350 000 krooni) maksvas parkimiskohas midagi. Kuid ta kinnistab, et on varemgi kesklinnas kalleid parkimiskohti maha müünud. Ostjad on nii eraisikud, kes on endale kesklinna korteri soetanud, ettevõtted, kellel on vaja parkimiskohta, või ka välismaalased. "Tingitakse alati, iseasi, kas õnnestub midagi alla saada," ütleb ta hinna kohta. Kui omanikul on müügiga aega, siis ta müübki sellise hinnaga, ütleb Pechter. Ta teab rääkida ka juhust, kus parkimiskoha hind oli juba pool aastat varem kokku lepitud. Kui aga tehinguks läks, siis müüa hoopis tõstis hinda. Aga ikkagi osteti ära. Ostjad peavad lähtuma vajadusest ja tihti on parkimiskoht neile möödapääsmatu. Mingeid hinnatrende Pechter välja tuua ei oska, öeldes, et tegemist on kinnisvarast hoopis erineva kaubaga. Näiteks sõltuvad parkimiskohtade hinnad hoopis parkimishindade muutustest linnas.
    Viru keskuses on müügil ka teine parkimiskoht, mis on mõnevõrra soodsama hinnaga - 19 173 eurot (300 000 krooni).
    Südalinnas nälg autokohtade järele. Kinnisvarabüroo Uus Maa kesklinna elamispindade konsultant Margit Sild möönab, et selliste hindadega Tallinna südalinna autokoha eest võib Koplis lausa kaks korterit soetada. Tõsi, need korterid oleksid ühiselamutüüpi, remonti vajavad ning enamasti ka mitte suuremad kui autokoht. Südalinnas on aga nõudlus autokohtade järele suur. Silla kinnitusel müüdi viimases kvartalis näiteks hinnaga 18 000 eurot autokoht nii Rävala pst 19 majas kui ka Rotermanni kvartalis. "Tean, et mõned vanalinnas elavad ja parkimisprobleeme teravalt tundnud inimesed on ostnud ka autokoha südalinna uuselamute garaažidesse," toob Sild näite. Ta lisab küll, et südalinna uuselamutes võib saada parkimiskoha ka 10 000 euro eest.
    Uus Maa Kinnisvarabüroo elukondliku kinnisvara tegevjuht Elari Tamm lisab, et parkimiskoha olemasolu on südalinna ja kesklinna piirkonnas äärmiselt oluline. Parkimiskoht lisab kinnisvara hinnale kuni 10%. "Nii mõnigi korter võib jääda müümata, sest autot ei ole kuskile panna," kinnitab Tamm.
    Magalates napib tuhandeid kohti autodele. Tallinna odavaimad parkimiskohad leiab Mustamäe linnaosast. Maa-ameti tehingustatistika põhjal maksavad Mustamäe linnaosas parkimiskohad 1200-4000 eurot.
    Enamiku puhul on tegemist uutes hoonetes paiknevate parkimiskohtadega. Madalamad hinnad ei tähenda aga, et linnaosas ei oleks probleemi parkimisega. Mustamäe halduskogu aseesimehe Gerd Tarandi andmetel on ilma täpsemate loendusandmeteta pakutud, et Mustamäel on puudu kuni paar tuhat parkimiskohta. ""Hoovid korda" projekti raames on parkimiskohti viimastel aastatel mõnesaja jagu juurde tekkinud, kuid lõpmatuseni ei saa muru asfaldiga asendada," tunnistab Tarand.
    Lahendusi on üsna keeruline välja pakkuda. Ühe võimalusena pakub Tarand, et Mustamäel võiks kaaluda näiteks vanade garaažiühistute ümberarendamist parkimismajadeks. Paraku on see kulukas ettevõtmine, milleks linn ilmselt raha ei leia, ning ettevõtjatel on huvi väike, nendib ta. Teise võimalusena pakub ta praeguse kaose likvideerimiseks kehtestada kvartalisisese parkimiskoha tasu, mis võiks linnakassa kaudu minna parkimismajade/parklate arendamiseks või otse korteriühistutele.
    Praegu aga linnal Mustamäel asuvaid garaaže parkimismajadeks plaanis arendada ei ole ja nii ongi Elari Tamme sõnul nõukogudeaegsed garaažid parkimiskohtade turul müügiargument.
    Tartus parkimiskohtadega kauplemist tavaliselt ei toimu. Uusarenduses korteri ostjad saavad parkimiskoha kaasa tasuta.
    Tartu Uus Maa korteriosakonna juhataja Kristi Väljaots ütleb, et linna peal on müügiks pakkuda vaid kuni 20 garaaži. Need pärinevad nõukogude ajast ja asuvad magalapiirkonnas.
    Uute arenduste ostjad saavad Tartumaal parkimiskoha vaikimisi korteri juurde ning selle eest eraldi maksma ei pea.
    Parkimiskohtade nappus on korteriühistutel suur probleem, eriti suuremates linnades. Õiguslikult tuleb parkimiskohtadega seonduv lahendada kasutuskorraga. Oluline on, et kasutuskord kantakse kinnistusraamatusse, siis võib kindel olla, et ka korteri müümisel on uuel omanikul kindlaks määratud konkreetse parkimiskoha kasutamise õigus. Isiklikult leian, et kui kasutuskord on kantud kinnistusraamatusse, siis võtab see ühistus maha parkimisprobleemide pinged ja loomulikult tõstab kinnisvara väärtust.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.