Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LKF: ministrid otsustagu seaduse sõnum lõpuks ära

    Justiitsministeeriumi ettepanekud liikluskindlustusseaduse kooskõlastamata jätmise juures on arukad, aga seaduse kontseptuaalse poole peaksid ministrid lõpuks ära otsustama, sõnas Eesti Liikluskindlustusfondi (LKF) juht Mart Jesse.

    „Tore, et selline põhjalik läbitöötamine on ette võetud. Seal on väga palju mõistlikke ja sisukaid ettepanekuid,“ kommenteeris Jesse. Ta märkis, et samas õhkub osast punktidest mulje, et justiitsministeerium ei saa liikluskindlustuse toimemehhanismidest ning osa sätete eesmärgist aru.
    Justiitsministeeriumi hinnangul ei saa nad näiteks toetada LKFi ja kindlustusandja kolmekordse kindlustusmakse nõudeõigust. „See on üks tarbijasõbralikumaid sätteid. Tänu sellele ei pea liikluses osalev tavatarbija kinni maksma nende liiklejate kahjusid, kes ei osta endale kindlustuspoliisi,“ lausus Jesse.
    Ta lisas, et see põhimõte on Eestis kehtinud juba ligi seitse aastat, et kindlustamata sõiduki suhtes kohaldatakse kõrgendatud kindlustusmakset. „Praktikas on see ennast õigustanud. Kui riik peab vajalikuks selle seadusest väljaviskamist, on küsimus selles, kes hakkab neid kahjusid kinni maksma,“ lausus Jesse. Ta põhjendas, et selleks peaks LKF näiteks tõstma fondi liikmemaksu kindlustusseltsidele, et hüvitada too kahju LKFi arvelt. Sellega kaasneks aga kindlustusandjate poolt tariifide tõstmine, väitis Jesse.Tänu kolmekordse kindlustusmaksele olevat LKF suutnud viia kindlustamata sõidukite kasutamise minimaalseks.„Kui meil puuduvad meetmed, millega kindlustamata sõidukeid ohjeldada, on tulemuseks see, et suureneb nende sõidukite osakaal ning meie ning tavatarbijate kulud,“ põhjendas Jesse.
    Jesse sõnul peaks rahandusministeerium otsustama, kuidas protsess edasi läheb. „Kui puhkuste aeg on läbi, on vaja ümarlaud teha ning arutada, kuidas edasi minna,“ rääkis Jesse.
    Jesse lisas, et mullu septembris justiitsminister Rein Langiga kohtudes õnnestunud talle asi ära seletada ning see sobinud Langile hästi. Lang öelnud, et see on efektiivne ja mõistlik süsteem kindlustamata sõidukite võitlemiseks. "Kohtumisel viibisid samad ametnikud, kes noogutasid pead ja ütlesid, et kõik on korras. Nüüd ütlevad nad aga, et kõik on halvasti," väitis Jesse.  
     
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.