Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rate .ee kärbub. Kasutajaid napib
Internetiportaali Rate.ee haldava Serenda Invest OÜ aruannetest selgus, et firma käive ja kasum on aasta-aastalt kahanenud. Ettevõte pakub Rate.ee vahendusel internetipõhise suhtluskeskkonna teenuseid, müüb internetireklaami ja vahendab EMT kõnekaardi Simpel X müüki.
2010. aasta majandusaasta aruandest selgus, et mullu oli ettevõtte prioriteet Rate.ee arendamine ning uue portaali Flirtic.ee käivitamine. Ettevõtte juhatuse esimees Viktor Ostsepkov märgib aruandes, et Flirtic.ee esmasne eesmärk oli kasutajate baasi tekitamine, seetõttu tulude osas ootusi ei seatud.
"Ettevõte näeb jätkuvalt võimalusi Rate.ee aktiivseks turundamiseks koostööprojektide kaudu ning selle tulemusena ARPU (keskmine tulu kasutaja kohta) kasvuks," märkis Ostsepkov.
Ettevõte peab järgmise aasta riskideks internetireklaami turu madalseisu ning demograafilist olukorda, mis vähendab Rate.ee sihtrühma suurust.
"Loodame, et uues portaalis Flirtic.ee müüdavad teenused annavad olulise panuse ettevõtte järgmise aasta käibesse," lisas juhatuse esimees.
Korobeinik: Telekom saab 3-4 aasta jooksul raha tagasi.
Suhtlusportaali looja ja Rate Solutions OÜ kaasomanik Andrei Korobeiniku teada on Eesti Telekom praegu saanud veidi vähem raha tagasi, kui nad Rate.ee-sse investeerisid.
Korobeinik ei osanud täpselt kommenteerida, kas Eesti Telekom on 2006. aastal 39 miljoni kroonise investeeringu Rate.ee-sse tagasi teeninud.
"Ma arvan, et nad on saanud dividendidena ja koostööprojektide kaudu veidi vähem raha tagasi, kui nad investeerisid. Kuid vahe ei ole mitmekordne," ütles Korobeinik.
"Minu jaoks oli tol ajal pakutud hind kõrge ja ma müüsin enamusosaluse seetõttu," märkis ta.
Serenda Invest OÜ majandustulemusi kommenteerides ütles Korobeinik, et kasu, mis ta sai, tuli ikkagi Rate.ee osaluse müügist, mitte igapäevasest ettevõtte tegevusest. "Kõik, mis juurde tuli, oli meeldiv boonus, mitte miski, millega ma arvestasin," sõnas ta.
Eesti Telekomi juhatuse esimees Valdo Kalm ütles, et nad proovivad Rate.ee's hoida kliendiarvu, kuid rahvusvahelise konkurentsi tõttu see kuigi lihtne pole.
Konkurents paneb asjad paika.
"Selge see, et rahvusvaheline konkurents ehk rahvusvahelised suhtlusvõrgustikud tulevad peale. See on täiesti loomulik trend ja ega seal imet ei tee," kommenteeris Kalm Rate.ee kärbuvaid majandustulemusi. "Loomulikult me hoiame keskkonda üleval ja proovime hoida teatud kliendiarvuga stabiilsust, kuid samas on rahvusvaheline konkurents niivõrd kõva ja ega see lihtne ei ole," tunnistas ta.