Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kolm lihtsat mõõdikut aitavad vähendada kütusekulu

    Rohelise autopargi nimetuse (inglise keeles Green Fleet) alla on koondunud valdkond, mis eriti Ameerikas ning viimastel aastatel ka Euroopas kanda kinnitab - eesmärk on üks: vähendada heitgaaside ja muud autotranspordiga seotud reostust miinimumini.
    Peamiselt tähendab see kütusekulu vähendamist. Kõige kiirema ning efektiivsema tulemuse annab juhi sõidu- ja autokäsitsusstiili muutmine.
    Esimene mõõdik: automootori töötamine jõude. On levinud arvamus, et kütusekulu mõttes on seisakute ajal targem hoida mootor töötavana. Taaskäivitus tarbib oluliselt rohkem kütust kui jõudeminutitel töötav mootor. Tänapäevased mootorid on muutunud aga niivõrd efektiivseks, et kui tegemist ei ole just käreda pakasega, siis jõudeajal üle 30 sekundi töötav mootor töötab juba ka keskkonna ja kütuse ostja rahakoti vastu. Seepärast on esimene ning lihtsaim soovitus lülitada mootor välja ka tõkkepuude või laadimispunktide juures, kus tihtipeale masin käima jäätakse.
    Teine mõõdik: jälgige liigseid kiirendusi ja pidurdusi. Lisaks liigsele kütuse tarbimisele kuluvad ja seetõttu reostavad keskkonda ka rehvid ja pidurid.
    Kolmas mõõdik: auto mootori töö jälgimine mootori pöörete arvu järgi. Jälgimist saab teha nii samade sõidutrajektooride võrdluses kui ka üldisemalt - pikema ajaperioodi kohta kogutud andmeid summeerides. Kui paistab silma, et üks juht suudab toime tulla keskmiselt paarisaja võrra madalama pöörete arvuga kui teine, siis on vahet varsti märgata ka kütusele kuluvates summades ning auto hoolduse arvetes.
    Tehnoloogilised vahendid sõidustiili juhtimiseks. Mida ei suuda mõõta, seda ei saa ka eesmärgiks võtta. Soovitan leida GPS-jälgimisteenuse pakkuja tarkvarast üles aruanded, mis eespool loetletud mõõdikuid kokkuvõtlikult esitavad.
    Samas saab neid parameetreid mõõta erineval moel. Kuna põhifookus kütusekulude mõõtmisel on seni olnud pigem paagist vargusi tabada püüdev, siis on kasutusele võetud paagiandurid (nn kütusevardad). Paraku ei sobi need kütuse jooksva kulu mõõtmiseks. Kütusekulu jälgimiseks tuleb kasutada seadmeid, mis suudavad nn auto ajust andmeid lugeda ning saada väga täpset infot põletatud kütuse koguse, läbitud kilomeetrite, mootori pöörete ja paljude muude näitajate kohta. Lisaks täpsematele andmetele on CAN-Bus-liidesega seadmete paigaldamine oluliselt puhtam töö ning nendega ei kaasne paakide ja paagiandurite iseärasustest tekkida võivaid töökindluse probleeme, kuna mõõtmistöö teeb ära auto pardaarvuti ning andmevahetus on digitaalne.
    Selletaolised seadmed ei ole ainult veoparkidele, vaid samasugust infot saab kätte ka sõiduautodest ja väiksematest kaubikutest.
    Artiklis on refereeritud Mike Antichi artiklit veebiajakirjas Automotive Fleet
    Autor: Jüri Tarkpea
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.