Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mõõnaperioodist väljunud haagiseturule ilmuvad uued kaubamärgid

    Schmitz Cargobulli ametliku esindaja Hanse Trailer Estonia tegevjuht Rasmus Soans sõnab, et alates ettevõtte tegevuse algusest 2007. aastal on neil Schmitz Cargobulli haagiste müük olnud kasvavas trendis. Tänavu on müügi kasv olnud suurim - juba praegu edestatakse möödunud aasta müügitulemust.
    Ta lisab, et eelnevatel tegutsemisaastatel ongi Eestis olnud suurim uute haagiste turuosa Schmitz Cargobullil. 2011. aasta lõpuks loodab ettevõte müüa konkurentidest rohkem uusi haagiseid. "Selgelt on näha, et keeruline aeg kaubavedajate ridades hakkab mööduma ning õige aeg investeeringute tegemiseks on käes. Oleme suurendanud oma meeskonda ning töötame kõvasti eesoleva kasvu nimel," räägib Soans. "Praegu suureneb nii uute haagiste ostunumber kui ka haagiserendifirmade loomise arv, aga arvan, et pikas perspektiivis on ettevõtjatel soodsam haagised ikkagi endale soetada."
    Soansi hinnangul ei pane haagiste ostmiseks kätt enam ette ka liisingufirmad, küsimus on vaid liisinguvõimalust küsiva kliendi varasemas maksekäitumises.
    Nigelatele müügiaastatele järgneb kiire kasv. "Meie prognoos poolhaagiste turu vallas on väga hea," nendib juba 2004. aastast Eestis UTA kütusekaarte esindanud ja tänavusest aastast ka Kässbohreri kaubamärki esindava Timex S.A. Eesti filiaali juhataja Bartosz Kamejsza.
    Kardin- ja tentpoolhaagiste valik Eestis oli siiani piiratud Schmitzi, Krone ja Kögeliga. 2008. aastani domineeris turul Krone, kellele järgnes Schmitz ning kolmas oli Kögel. Siis aga peatus poolhaagiste müük peaaegu kaheks aastaks - 2009-2010 olid poolhaagiste müüginumbrid pigem sümboolsed.
    Seetõttu ütleb Kamejsza, et ootab tänavu ja lähiaastail Eesti haagiseturul kasvu, sest tänapäeval on kohalikel firmadel valdavalt vanadest poolhaagistest koosnevad pargid.
    "See tähendab, et tulevikus tekib vajadus asendada suur arv haagiseid uute vastu," nendib Kamejsza.
    Liisingud tulevad taas rahastama. Kamejsza hinnangul suureneb koos selle aasta Eesti majanduse 8,5protsendise kasvuga ka liisingufirmade valmidus rasketehnika ostutehingute finantseerimiseks.
    "Viimastel kuudel on finantseerimise hind langenud ning seega on liising autovedajate jaoks üsna kättesaadav. 2010. aastal domineerisid turul Nordea ja DnB Nordi liisingud, kuna Swedbank ja SEB olid transpordifirmadele laenude andmisel vaoshoitud. Julgen siiski ennustada, et nii Swedbank kui ka SEB veel võitlevad turuosade õiglase jagunemise eest," lisab ta.
    "Meie ootame Euroopa ekspedeerijatelt nõudmiste kasvu koormakaitse standardite vallas. Paljudel juhtudel on nende nõudmiste järgimine võimalik ainult uue haagisega," loodab Bartosz Kamejsza.
    Timex S.A. koostöö Kässbohreriga algas 1985. aastal. 2011. aastal keskendutakse nende toodangu esitlemisele Eestis, Lätis ja Leedus. Kuna ettevõte on juba aastaid esindanud Eestis UTA kütusekaarte, siis on olemas ka andmebaas potentsiaalsetest klientidest. Paljudega nendest on kujunenud hea suhe.
    Kässbohrer ei kavatse luua Eestisse tehast ega suuri laoplatse, kus müüki ootavaid haagiseid hoida. Komplekteerimine ja ladustamine toimub Poolas, kust tuuakse haagiseid kohale lähtuvalt klientide ostudest.
    Linter-Transpordi põhitegevus on kaubavedu maanteedel Euroopa Liidu liikmesriikides ja nende vahel. Suur osa meie kasutuses olevatest haagistest on megahaagised, mille kaubaruumi kõrgus on 3 meetrit ja mahutavus 100 m3. Lisaks on meil mahulised autorongid ja tavapoolhaagised mahutavusega 92 m3.
    Haagise valikul lähtume eelkõige töö iseloomust. Sellest olenevalt kujundame haagise tehnilise komplekteerituse - üks või mitu tõstetavat silda, kardin- või portehaagis, tõstetav katus jne. Sarnaste tehniliste kriteeriumite täitmisel haagisetootja suhtes meil kindlat eelistust ei ole. Kogemuse kohaselt on tehniline vastupidavus Eestis esindatud markidel samaväärne, vahe on pigem nüanssides.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.