Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air: jälgige, mida teie kohta Facebookis öeldakse
Estonian Airi ülemused hoiavad silma peal, mida firma töötajad Facebookis teevad, ütles lennufirma sotsiaalmeedia ja pardaajakirja projektijuht Triin Tammert.
"Estonian Air jälgib, mida meist sotsiaalmeedias kirjutatakse, sest me soovime – nagu ka ülejäänud meedia puhul – kursis olla, mida meist kirjutatakse ja kui kellelgi on probleem või negatiivne kogemus, siis sobivat lahendust pakkuda," selgitas ta. Estonian Air ostab tema sõnul sotsiaalmeedia jälgimise teenust sisse.
Tammert lisas, et ka töötajaid tuleb koolitada, millised tagajärjed on internetti avalikult paisatud tundepuhangutel. Iga töötaja on ettevõtte suhtekorraldaja 24 tundi ning kui töötajal on hea suhe oma ettevõttega, see on mainekas ja tema suhtes hooliv, siis on ohu tõenäos ka väiksem, rääkis Tammert Äripäeva seminaril "Kuidas internetiturundus tööle panna?".
Estonian Airil ei ole olnud probleeme oma töötajate avaldustega sotsiaalmeedias, kuna enamik Estonian Airi töötajatest on oma ettevõtte ja lennunduse fännid, lisas ta.
Suhtekorraldusfirma In Nomine konsultant Mart Soonik pani ettevõtte juhtidele südamele, et kui rääkida oma firma sotsiaalmeedias turundusest, siis tuleks ettevõttel kõigepealt oma töötajad fänniks teha.
Ta toonitas, et firmajuhtidel on suur soov teada saada, mis inimene sotsiaalmeedias teeb. Soonik meenutas seminaril esinedes mõne aasta tagust juhtumit, kus kaks SEB tellerit kommenteerisid avalikult klienti halvustavalt Orkuti keskkonnas. Tänapäeval on juba enamikul inimestel küll nii palju oidu, et nad teavad, et netis kirjutatu on kõik avalik. Aga mida suurem ettevõte on, seda raskem on seda kontrollida, rääkis ta.
Soonik tõi välja uuringud, millest selgub, et kolmandik ettevõtjaist Euroopas ja Ameerikas blokeerib sotsiaalmeedia kasutamist tööarvutist. Mõttekas on kehtestada ettevõtetes sotsiaalmeedia kasutamise reeglid, märkis ta.
"Mina arvan, et töötajaid tuleb julgustada sotsiaalmeediat kasutama ja leppida kokku hea tava, mida iga üksik töötaja võiks arvestada," ütles Soonik.
Tema sõnul kurdab 43% ettevõtjatest Euroopas, et töötajad kasutavad sotsiaalmeediat ettevõtte mainet kahjustaval moel. "Näiteks on juhtumeid, kus ülemus teatab alluvatele, et tal läheb New Yorgis komandeeringus kauem, et nii palju on tööd ja siis järgmisel päeval ilmuvad Facebooki pildid, kus ta on maskeerituna ööklubis pokaal käes," rääkis ta.
Samuti seminaril esinenud turunduskonsultant Tanel Talve pani ettevõtte juhtidele südamele, et töötajaid tuleb igal ajal hästi kohelda, et neil ei tuleks tahtmistki firma kohta negatiivset kirjutada.
Autor: Annika Matson, Indrek Kald
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.