Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiilne internet muudab mõtlemist ka turunduses
Mobiilne internet on üks kiiremini arenevaid valdkondi. Nii näiteks prognoosib EMT, et sel aastal moodustab nutitelefonide osakaal kogu mobiiltelefonide müügist koguni 50%. Samas ennustatakse, et juba 2012. aasta lõpuks tehakse mobiilidest rohkem otsinguid kui lauaarvutitest.
See omakorda muudab ka mõtlemist. Mobiiliseadmetel on väiksed ekraanid, mis ei võimalda näha täismahus kodulehte ühel ekraanil ning vajavad tülikat alla- ja kõrvalekerimist. Tekstide kirjutamine on tülikas, sest puutetundlikud ekraanid ja/või väiksed nupud ei võimalda teksti nii mugavalt trükkida kui arvuti suurel klaviatuuril. Info allalaadimine on aeglane võrreldes lauaarvutitega, mis muudab "surfamise" internetis ebamugavaks. Enamiku praeguste kodulehtede infoasetus pole sobilik mobiilis lugemiseks: suured emotsioonipildid ja videod ei täida eesmärki.
Nii muutub ka mobiiliturunduse definitsioon sama kiirelt, kui areneb tehnoloogia. Paljudel seostub mobiiliturundusega esmalt SMS-kampaaniad, mida see kindlasti ka on, kuid mobiiliturunduse vundament on mobiilne koduleht ja mobiiliotsing.
Lihtne organisatsiooni visiitkaart internetis. Mobiilne koduleht on praegu sama mis koduleht oma tähenduses 10 aastat tagasi. Mobiilse kodulehe tegemisel tuleb arvestada eelkõige selle kasutajat: kes ning kus Teie ettevõtte infot läbi nutitelefoni otsida võiks? Kas soovitakse kontrollida poe lahtioleku aegu, vaadata kontori asukohta kaardil, broneerida või tühistada tuba hotellis, helistada lisainfo saamiseks, saata täpsustav päring vms. Mõni ettevõtja omab juba praegu kahte kodulehte: lisaks põhilisele kodulehele ka kodulehe mobiilset versiooni.
Mobiiliotsing on teine märksõna, millele mõelda ettevõtte turunduse rajamisel. Väga oluliseks muutub mobiilse kodulehe leitavus otsingumootorites. Google kuvab arvutis erinevaid tulemusi kui mobiilis - põhiline põhjus peitub domeenide erinevuses. Google'i jaoks on www.koduleht.ee täiesti erinev domeen kui m.koduleht.ee. Seega peab mobiilne koduleht omama iseseisvat otsingumootori optimeerimise strateegiat. Eesmärk on ju mobiiliski põhiliste märksõnadega Google'is esimeste tulemuste seas olla.
Autor: Armin Tüll