Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidikeskus plaanib kolida

    Kanajevi sõnul on Riia suur pluss selles, et Venemaa ei boikoteeri neid. "Praegu on võimatu saada Eestit Vene Raudtee plaanidesse. Lätil sellist barjääri ei ole," rõhutas ta.
    Transiidikeskuse laiendamiseks tuli neli pakkumist. Kolm nendest on seotud terminalide ostuga Riia Vabasadamas. Esimene on Riia sadama Balti Konteineriterminali (BCT) kõrval asuv logistikakeskus. Teine pakkumine on Kundzinsala saarel asuv ümberlaadimisterminal, mida tahavad ehitada laevaremonditehase endised omanikud. Kolmas on ka seotud konteineriterminaliga. Kuna läbirääkimised käivad, ei soovinud Kanajev üksikasjalikumalt asja kommenteerida.
    Üks pakkumine on ka Sillamäelt. See on sama konteineriterminal, millesse Tiit Vähi kavatseb investeerida 30 miljonit eurot. Sillamäe sadama arengujuhi Andrei Birovi sõnul saab terminal valmis 2012. aastal.
    "Vähi juba ammu kutsub," ütles Kanajev.
    Sillamäe eelistab sidemetega operaatorit. Birov arvab, et kõik nii lihtne ei ole. Aasta pärast on terminal valmis ning iga ettevõte võib seal opereerimist taotleda. Ning mingitest "investeeringutest" juttu siin ei ole, kuna terminal sai valmis sadama kaasomaniku Tiit Vähi rahaga.
    "Kuna investeerime ise, siis kogu küsimus seisneb selles, kes potentsiaalsetest operaatoritest suudab rohkem pakkuda. Transiidikeskusel, kes ei ole meie poole veel pöördunud, mingeid eeliseid oma konkurentide ees ei ole," seletas Birov. Sillamäe sadam eelistaks Vene Raudteega seotud Vene ettevõtet. "Mõelge ise, milleks meile operaator, kes ei saa kaupu tuua? Kui tuleb vajalike sidemetega operaator, siis eelistame teda," ütles Birov.
    Riia terminal, mida Transiidikeskus kavatseb osta, jääb Muuga CT-le alla. Selle asukoht ei ole kõige parem: kesklinnas, kitsas sadamaalas, ebamugava juurdepääsu ja liigestatud territooriumiga. Laopinda on vähe, ka sügavus jätab soovida. Seega pigem püüavad nad laieneda eelkõige Sillamäel ja alles siis Riias. Ka Muuga sadamat ei anna nad käest. Kui nad ikkagi lahkuvad Tallinnast, siis võivad minna Jermilovski lahte Venemaal. Poliitilisi riske seal ei ole.
    Ei lähe nad Eestist kuskile. Arvate, et Lätis ei ole oma transiidikeskusi? Siin on kaks varianti: Transiidikeskus jääb Muuga sadamasse või tuleb meie juurde. Meid rõõmustaks väga teine variant, kuid selleks peab neil olema konkurentsieelis. Paljud tahavad tulla, kui kõik on valmis. Koostöö tingimused saame valmis 2012. aasta lõpus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.