Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahvusvahelise hariduse järele on tungiv vajadus
Tänapäeval muutuvad inimesed maailmas aina mobiilsemaks ning uude riiki minekul võib takistuseks saada see, kui lapsed saavad õppida vaid kohalikus keeles ja kohaliku õppekava järgi, lausus Tallinna Inglise Kolledži direktor Toomas Kruusimägi.
"Kõige lühemalt vastates on põhjuseks reaalne vajadus," vastas Kruusimägi küsimusele, miks Tallinna Inglise Kolledž otsustas oma koolis rakendada IBO õppekava. "Rahvusvahelise üldhariduse võimalused, tunnustatud õppekavade rakendamine ja kvaliteet aitavad oluliselt kaasa nii välisriikide ja Eesti diplomaatide roteerimisele ning välisekspertide töötamisele Eestis.“
„Samuti on see ka üheks alternatiiviks Eestisse tagasi pöörduvatele noortele ning leevendab ka pikemalt välismaal töötavate eestlaste, kelle lapsed õpivad vanemate välislähetuse, tööperioodi ajal valdavalt rahvusvahelistes või IB koolides, laste õpingute jätkamise probleeme," lausus Kruusimägi.
"Järjest enam IB koole tingib tungiv vajadus. Tänapäeval muutuvad inimesed maailmas aina mobiilsemateks ja elu- ning töökoha vahetusel võib takistuseks saada see, kui uude riiki minekul ei ole lapsi mujale õppima panna, kui vaid kohalikus keeles ja kohaliku õppekava järgi õpetavas koolis," rääkis kolledži direktor. "Ka õpilaste vanus eri klassides kipub eri riikides suuresti kõikuma. Nii jääbki Eestisse oma ettevõtte rajamine või siia ametiasutuste osakondade rajamine lihtsalt ära – puuduvad peredele sobivad tingimused."
Ta lisas, et IBO õppekavade alusel õppetööd läbiviivate koolide arv kasvab kogu maailmas, näiteks Rootsis oli 2010. aastal 17 IB kooli ja 2011 oli neid 39, USAs 2010. aastal 717 ja 2011. aastal 1308 kooli.
Kruusimäe sõnul piisaks hetkel Eestis tõenäoliselt kahest üldhariduskoolist (üks Tartus ja teine Tallinnas), kus õpetatakse nii PYP, MYP ja DP õppekavade järgi. Tulevikus võiks lisanduda PYP ja MYPi koole. Täiesti katmata on kutseõppeastused, mille jaoks on välja töötatud IBCC (IB Career-related Certificate) õppekava. "Initsiatiiv ja testimine toimus nii Soomes kui Kanadas."
Kruusimärgi arvas, et konkurent Eesti rahvusvahelisele koolile saabub hetkel, kui tekib kool, kes on suuteline pakkuma IB, PYP ja MYP programmi odavamalt kui Eesti rahvusvaheline kool. „Kallimalt enam ei saagi,“ sõnas ta.
Taust
Rahvusvaheline Bakalaureuse organisatsioon IBO (International Baccalaureate Organisation) pakub erinevate riikide koolidele võimalust korraldada õppetööd rahvusvaheliselt tunnustatud õppekavade alusel kolmel tasemel.
The Primary Years Programme (PYP) on mõeldud õpilastele vanuses 3 – 12.
The Middle Years Programme (MYP) on mõeldud õpilastele vanuses 11 – 16.
The Diploma Programme (DP) on mõeldud õpilastele vanuses 16 – 19.
IB diplomiõpe kestab kaks aastat, millele üldjuhul eelneb ettevalmistav aasta gümnaasiumi 1. aastal.