Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlane eelistab inimesele hingetut automaati ja robotit

    Sel nädalal avalikustas uuringufirma TNS Emor teist korda tehtud Eesti kliendisõbralikemate ettevõtete võrdlusuuringu, kus esikümne moodustasid valdavalt pangad ja kütusefirmad.
    Pealtnäha väheütlev tulemus - inimestele meeldib see, mida nad iga päev kasutavad, ja mis siis? Aga nii mõnigi peatus ja mõtles hetkeks ning küsis, miks just nii?
    Järeldus võib olla pisut üllatav, kuid samas lihtne ja loogiline: Eesti inimene ei soovi, et teda teenindaks teine inimene, vaid eelistab suhelda automaadi või robotiga.
    Mitte teenindajad, vaid automaadid. Mida tähendab tänapäeval pangandus? Eks ikka sularahaautomaati, internetipanka ja kaardimakset. Ja kui need ei tööta, ollakse rohkem kui pahased. Vahetud tellerikülastused on pigem erakordne sündmus kui igapäevane toiming. Meenutage - millal ise seda viimati tegite? Või mitu korda aastas pangatöötajaga vahetult vestlete? Ning kui seda tegitegi, kas pole mulje hoopis teine kui internetipangas?
    Või kütusefirmad - suur osa müügist toimub ju automaattanklates. Tuled, maksad, tangid ja sõidad. Ei ühtegi inimest. Ei ühtegi pilku ega sõna. Vaid rahustav mootori mürin ja bensiinivool. Ilmselgelt mõnus.
    Kõrvutagem seda mõne poe külastusega, kus ebameeldiv kogemus on justkui vaikimisi sisse programmeeritud: parkimismure, ümbritsev müra, trügivad inimesed, kasvavad hinnad ja lõpuks ka need kassapidajad. See ei saagi ju olla meeldiv, kas pole?
    Millele see aga viitab? Vastust peitub ilmselt psühholoogias. On selge, et tegu on teatud sorti kollektiivse sotsialiseerumishäirega - kogukonna üks pool ei oska teenindada ja teine ei taha olla teenindatav.
    Ei saa välistada, et see viitab sügavamatele probleemidele. N-ö rahvuslikule eripärale. Ilmselt sarnastel põhjusel meeldivad eestlasele hajakülad, kus ühelt poolt on olemas üleaedne, kuid teiselt poolt asub ta ikka piisavalt kaugel, et ei peaks temaga iga päev suhtlema - piisab peanoogutusest või käeviipest. Tõsi, häda korral saab abigi. Just nagu automaadigagi.
    Eelneva valguses paneb imestama, et me hea sõbraga suheldud saame. Aga eks needki kokkusaamised on eestlase puhul täis kõnekaid pause.
    Võib-olla ei olegi see halb, küll aga pisut hirmutav. Sest suhtlemine on alati kahepoolne, suheldes automaadi või robotiga muutub kübeke inimesest tõenäoliselt sarnaseks - hingetuks.
    Võib-olla on tarvis sümptomite tagant uurida põhjuseid ning ehk leiaks abi ravistki? Aga teisalt, kas e-riigis saakski olla teisiti?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.