Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Economist: kulla hinna guugeldamine näitab tulevikku
Londoni analüütiku Edward Ritchie sõnul saab majanduskindlust mõõta selle järgi, kui palju otsitakse otsingumootorist Google fraasi „gold price“.
Kõige parem nõuanne saabus Londoni analüütikult Edward Ritchielt, kelle sõnul saab majanduskindlust mõõta selle järgi, kui palju otsitakse otsingumootorist Google fraasi „gold price“ (kulla hind-toim.).
See ei aita jälgida kulla hinda kui sellist, aga näiteks 2008. aastal, kui maailma majandussüsteem hakkas kokku kukkuma ning kulla hind langes, kasvas hüppeliselt kulla hinna guugeldamine.
Google Insightsi statistika näitab, et kulla hinna otsingud kasvavad majanduskindluse järsu kahanemise perioodil ja kahanevad siis, kui majapidamiste seis jälle paraneb.
Murettekitav on aga Economisti sõnul see, et kulla hinna guugeldamine on viimasel ajal ületanud 2008. aasta tippnumbreid, andes märku, et tegemist võib olla topeltlangusega.
Big Maci indeks on Economisti poolt välja töötatud mitteametlik viis mõõta tarbija ostujõudu kahe erineva valuuta puhul ja indeks näitab kuivõrd ala- või ülehinnatud on riigi valuuta, kõrvutades eri riikide Big Maci hamburgeri hindade ja valuutahindade erinevusi.
Indeksit tutvustati Economistis esmakordselt septembris 1986 Pam Woodalli poolt.
Jaanuaris 2004 asendati Economistis Big Mac indeks väheseks ajaks nn Tall Latte indeksiga, Starbucksi kohvikutes müüdava kohvi järgi.
Head Äripäeva lugejad, andke ka Teie uudise kommentaarides soovitusi, mis võiks olla indikaatorid, mille järgi majanduse (lähi)tulevikku prognoosida!
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.