Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Imetankla seljatab turuliidrid

    Suurt jaemüügiketti omava Neste tanklast otse üle tee asuva imetankla omanik Peeter Allas on firmast viimase kahe aastaga võtnud üle viie miljoni krooni dividende. Edu saladuseks peab ta soodsaimat hinda piirkonnas ja suurt püsiklientuuri.
    "Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, siis on kasumi kasv ka kohe märgatav, kuna kulubaas jääb samaks," rääkis kaubamärgi 5+ Kütus all tegutseva tankla omanik Peeter Allas. Ta lisas, et tankla strateegia on olla alati oma piirkonna soodsaim. Klientidele on kümne aasta jooksul jagatud üle 30 000 sooduskaardi.
    Kui viimastel aastatel kütuseturul vohanud maksupettuste valguses tekib küsimus, kas sedavõrd edukas jaemüüja võib olla ostnud maksupetturitelt kütust alla turuhinna, siis Allas kinnitab, et nemad pole mitte kunagi võtnud sellist riski ja viimased viis aastat on neid kütusega varustanud ainult neli tuntud hulgimüüjat.
    Ühe tanklaga 11 miljonit kasumit. Linnu teel asuv imetankla teenis möödunud aastal 140 miljoni kroonise käibe juures kasumit üle 11 miljoni krooni. Selle tulemuse ilmestamiseks võrrelgem numbreid vaieldamatu turuliidri Statoili näitajatega. Kui lüüa Statoili tulemustes lahku kütuseäri ja Eestisse toodud finantskeskuse numbrid, selgub, et eelmisel aastal teenis firma oma põhitegevusest vaid 2,2 miljonit krooni ärikasumit ja seda ligi kolme miljardi kroonini ulatuva käibe juures.
    "Puhaskasumi vähenemise peamiseks põhjuseks oli mootorikütuste sisseostuhindade jaehindadest kiirem tõus," kommenteeris Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger. Ta lisas, et tulemustele mõjusid negatiivselt ka mootorikütuste turul toimunud maksupettused, ettevalmistused euro kasutuselevõtuks ning Tallinna müügimaks.
    Kütusemüügi jaeturul Statoili järel teisel kohal astuv Neste Eesti näitas mullu stabiilsust ehk käive kosus ja kasum vähenes vaid pisut. "Tulemust mõjutas väärastunud konkurents kütuseturul. Teatavasti kauples 2010. aastal kolmandik müüjatest mootorikütustega, millelt käibemaks tasumata," nentis Neste Eesti juht Ivar Kohv.
    Kahjumiga heitlev Alexela Oil ei suutnud ka mullu kehva trendi pöörata ning kahjuminumber tunamullusega võrreldes isegi kasvas.
    Olerexile tõi edu turundus. Neljast suuremast kütuse jaemüüjast edukaim oli kodumaine Olerex, mille ärikasum hüppas ülespoole ligi 60% võrra, samal ajal avas Olerex erinevalt kolmest suuremast konkurendist ka kaks uut tanklat. Eduka aasta peamiste teguritena tõi Olerexi juhatuse liige Sulev Schasmin välja pikaajalise investeerimiskava elluviimise, panustamise turundusse ning ka majanduskeskkonna paranemise teisel poolaastal.
    Olerex on tänavu korduvalt olnud Äripäeva huviorbiidis oma kahtlaste tarnijate tõttu, kelle hulgas oli nii klassikalisi pettuse eesmärgil loodud tankistfirmasid kui ka kuritegeliku maailmaga seotud isikute firmasid. Pärast artikleid lõpetas Olerex koostöö vähemalt ühe tarnijaga.
    Schasmin nimetas artiklite mõju kokkuvõttes positiivseks. "Tänu artiklitele hakkasime senisest enam pöörama tähelepanu oma partnerite kontrollimisele," märkis ta ja lisas, et tekkinud avalik arutelu kiirendas ka kütuseseaduse parandamist riigi poolt, mis omakorda korrastas turgu.
    Tänavusi tulemusi prognoosides on ettevõtjad ettevaatlikud, ent mullusega võrreldes kehvemat aastat ei oota keegi. Kütusemüüjad viitavad, et vahepeal maksupetturitele kaotatud kliendid hakkavad taas välja ilmuma ning küllap selguvad turul uued jõujooned.
    Eduka tanklapidaja OÜ Kaubserv omaniku Peeter Allase sõnul peitub võlu äri väiksuses - kui käive kasvab, siis ka kasum.
    Ühe tanklaga müüb Allas sama palju kütust kui teineviiega.
    Mis on Teile kuuluva tankla edu saladus? Meil on mitu aastat käive ja kasum suurenenud. Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, on kasumi kasv ka märgatav, kuna kulubaas jääb samaks. Kui majandusse tulid rasked ajad, siis meie käive kasvas, kuna meie strateegia on olla soodsaim piirkonnas. Üks saladusi on ka väga suur kliendibaas.
    2009. aasta detsembris, mil Teie tankla piirkonnas oli kütus muu linnaga võrreldes märgatavalt soodsam, ütlesite Päevalehele, et hinnad ajas alla Olerex. Milline on olukord praegu? Märtsi lõpust on hinnad meie piirkonnas olnud samal tasemel nagu mujal. Marginaal on minimaalne, kui seda üldse on. Selle on põhjustanud Neste ja Statoili võitlus, kus Neste eesmärk oli muuta automaat- ja mehitatud tanklate hinnavahet (Allase tankla on mehitatud - toim). Kellelegi pole palju mänguruumi jäänud. Viimane kuu on natuke parem olnud, vahepeal müüsime sisuliselt sisseostuhinnaga või isegi alla selle.
    Kes teile kütust tarnivad? Neste Eesti, Eesti Statoil, Mazeikiu Nafta Trading House ja MK Kamion. Viimase viie aastaga pole ühtegi uut tarnijat juurde tekkinud.
    Kuidas õnnestub teil olla kasumlikum kütuse maaletoojatest, pakkudes jaeturul neist suuremaid allahindlusi? Müüme ühe tanklaga rohkem kui mõni teine viie või rohkema tanklaga. Euro Oil teenis 14 tanklaga 180 miljonit müügitulu eelmisel aastal, meie käive ühe tanklaga oli 140 miljonit. Kui võrrelda ühe ja 14 tankla kulusid, on vahe märkimisväärne.
    Kas võite kinnitada, et pole ostnud kütust tundmatutelt firmadelt? Jah. Meie tarnijad on kodulehel ja mitte ükski pole tegevust lõpetanud või ära kadunud.
    Kas kõik tarnijad on kodulehel kirjas või on väiksemad puudu? Kõik. Oleme nii väike firma, et ei saa ühtegi möödapanekut lubada, mis puudutab kütuse kvaliteeti või tarnijate usaldusväärsust. Kui eksime, tähendaks see lõppu. Võib-olla suurfirmad elaksid probleemid üle.
    Kas teid on mõjutanud viimastel aastatel vohanud maksupettused kütuseturul? Meile pakuti samamoodi, tulid e-kirjad ja pakuti tunduvalt odavama hinnaga kütust. Me pole kunagi selle peale välja läinud. Me pole kunagi tahtnud võtta riski, et saame lühiajalise kasu, aga me pole ise 100% kindlad, et kõik on korras.
    <articlecontent_lisapealkiri> Kütuse hulgimüüja Linnakütus haihtus orbiidilt<p> Tunamullu käibe poolest kümne suurema vedelkütuse hulgimüüja hulka kuulunud OÜ Linnakütus kaotas eelmisel aastal kõvasti käivet ja väljus tänavu sootuks sellest ärist.
    "See on hästi pikk jutt... Sisuliselt on ju selge, et turg jaotatakse ümber suurtele tegijatele ja hinnad hakkavad tõusma. Pole mõtet vastuvoolu ujuda," sõnas firma omanik Peeter Kõluvere.
    Äripäevale on vihjatud, et Linnakütus oli ka üks firmadest, mis ostis kütust kevadel ulatuslikus käibemaksupettuses kahtlustuse saanud Hando Palmi ja Janek Aasma firmalt Skylux. Neilt tehingutelt jäi riigil Äripäevale laekunud vihje kohaselt saamata nii aktsiis kui ka käibemaks.
    Kõluvere kinnitas vaid seda, et Linnakütusel on tõepoolest üleval vaidlus Skyluxiga. Küsimusele, mis vaidlusega on tegemist, vastas Kõluvere, et asi on seotud tarnetega. Pikemalt ta sel teemal peatuda ei soovinud.
    Sisulist vastust ei andnud Kõluvere ka küsimusele, kas ta seoses oma firmaga või Skyluxi tegevusega on suhelnud uurimisorganitega. "Sellel alal pole võimalik maksuametiga mitte suhelda," ütles ta vaid.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.