Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estouri kliendid saavad tagasi 69% rahast
Tarbijakaitseamet lõpetas ca kolm kuud kestnud menetluse reisikorraldaja Estour OÜ suhtes. Firma kleintidele tagastatakse 68,57% esialgsest reisitasust.
Pärast tarbijakaitseametile laekunud avalduste läbi vaatamist ning sisulist menetlemist kuulub tarbijate vahel reisikorraldaja Estour OÜ 200 000 euro suurusest tagatisrahast hüvitamisele 68,57% esialgsest reisitasust.
Väljamaksete tegemisega Estour OÜ tagatisrahast on alustatud. Tagastamisele kuuluvad summad kantakse tarbijate arveldusarvetele hiljemalt 23.09.2011.
Tänaseks on amet oma nõuded esitanud tarbijatele väljastatud personaalsed teatised menetluse lõppemise ja väljamakstava summa suuruse kohta. Samas teates on märgitud ka edasised soovituslikud juhised esialgse reisitasu ja tagatisrahast väljamakstava summa vahe hüvitamiseks pankrotimenetluses.
Turismiseadusest tulenevalt hüvitatakse tagatisraha kaudu tarbijatele toimumata reisipaketi maksumus, kuid seda sellisel juhul, kui tegemist on tõepoolest tarbijaks oleva isiku poolt tehtud tehinguga ja pakettreis on ostetud isiku poolt tema eravajaduseks. Rahuldamisele tagatisrahast ei kuulu üksikute reisiteenuste eest makstud summad (nt lennupiletid, kindlustus vms). Menetluse käigus kõrvaldati nõuete hulgast samuti tarbijate esitatud taotlused, mille tegelik hüvitamiskohustus lasus reise vahendanud firmadel; samuti taotlused, mis olid juba rahuldatud pankade poolt.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.