Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Imetankla turuliidritel pinnuks silmas

    Tallinnas Linnu teel asuva kuue tankimisautomaadiga kütusejaama pidaja OÜ Kaubserv teeb kasumlikkuses turuliidritele silmad ette.

    Suurt jaemüügiketti omava Neste tanklast otse üle tee asuva imetankla omanik Peeter Allas on firmast viimase kahe aastaga võtnud üle viie miljoni krooni dividende. Oma äri edu saladuseks peab ta tankla soodsaimat hinda piirkonnas ja suurt püsiklientuuri.
    "Väikese tankla puhul on nii, et kui käive suureneb, siis on kasumi kasv ka kohe märgatav, kuna kulubaas jääb samaks," rääkis kaubamärgi 5+ Kütus all tegutseva tankla omanik Peeter Allas. Ta lisas, et tankla strateegia on olla alati oma piirkonna soodsaim. Klientidele on kümne aasta jooksul jagatud üle 30 000 sooduskaardi.
    Kui viimastel aastatel kütuseturul vohanud maksupettuste valguses tekib küsimus, kas sedavõrd edukas jaemüüja võib olla ostnud kütust alla turuhinna maksupetturitelt, siis Allas kinnitab, et nemad pole mitte kunagi võtnud sellist riski ja viimased viis aastat on neid kütusega varustanud ainult neli tuntud hulgimüüjat.
    Linnu teel asuv imetankla teenis möödunud aastal 140 miljoni kroonise käibe juures kasumit üle 11 miljoni krooni. Selle tulemuse ilmsestamiseks võrrelgem numbreid vaieldamatu turuliidri Statoili näitajatega. Kui lüüa Statoili tulemustes lahku kütuseäri ja Eestisse toodud finantskeskuse numbrid, selgub, et eelmisel aastal teenis firma oma põhitegevusest vaid 2,2 miljonit krooni ärikasumit ja seda ligi kolme miljardi kroonini ulatuva käibe juures.
    "Puhaskasumi vähenemise peamiseks põhjuseks oli mootorikütuste sisseostuhindade jaehindadest kiirem tõus," kommenteeris Eesti Statoili peadirektor Helle Kirs-Toiger. Ta lisas, et tulemustele mõjusid negatiivselt ka mootorikütuste turul toimunud maksupettused, ettevalmistused euro kasutuselevõtuks ning Tallinna müügimaks.
    Neljast suuremast kütuse jaemüüjast selgelt edukaim oli kodumaine Olerex, mille ärikasum hüppas ülespoole ligi 60% võrra, samal ajal avas Olerex erinevalt kolmest suuremast konkurendist ka kaks uut tanklat.
    Olerex püsis tänavu korduvalt Äripäeva huviorbiidis oma kahtlaste tarnijate tõttu, kelle hulgas oli nii klassikalisi pettuse eesmärgil loodud tankistfirmasid kui ka kuritegeliku maailmaga seotud isikute firmasid. Pärast artikleid lõpetas Olerex koostöö vähemalt ühe tarnijaga.
    Olerexi juhatuse liige Sulev Schasmin nimetas Äripäeva artiklite mõju firmale kokkuvõttes positiivseks. "Tänu artiklitele hakkasime senisest enam pöörama tähelepanu oma partnerite kontrollimisele," märkis ta ja lisas, et tekkinud avalik arutelu kiirendas ka kütuseseaduse parandamist riigi poolt, mis omakorda korrastas turgu.
    Tutvu lähemalt suuremate kütuse jae- ja hulgimüüjate mulluste majandustulemustega tänases Äripäevas, milleks osta päevapilet SIIT või telli leht SIIT.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.