Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eelmine aasta tõi kaotatud käibe tagasi
Võrreldes 2009. aastaga suutsid 50 suuremat autotranspordifirmat oma müügitulusid 15,3% kasvatada. Nende kogukäive oli eelmisel aastal 233,1 miljonit eurot.
Suurtest autotransporditeenuse osutajatest tegi tähelepanuväärse käibehüppe Autologistika, kes on spetsialiseerunud sõiduautode vedamiseks vajalike treilerite rentimisele. Kasvu taga on müük Soome (+147% eelmisel aastal).
Suurfirmadest näitas müügitulu langust vedelkeemia ja ohtlike ainete maanteetranspordiga tegelev Haanpaa. Tema 2009. aasta 12,1 miljonist eurost jäi eelmisel aastal järele 8 miljonit eurot. Languse taga ei olnud siiski nende nišisektori kesine olukord ja ilmselt ka mitte Haanpaa kehv töö, vaid kontsernisisesed ümberkorraldused. Kui varem tegi Haanpaa OÜ ise Skandinaavia-suunalisi vedusid, siis eelmisest aastast tehakse vedusid allhankena Haanpaa OY juhtimisel.
Arvestades, et Haanpaa tuludest pärineb vaid 3% kohalike vedude ja 97% rahvusvaheliste vedude tegemisest, siis on arusaadav, et rahvusvaheliste vedude peatöövõtu liikumine ettevõttest välja mõjutab oluliselt firma majandustulemusi.