Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ÄRIPLAAN 2012 - Priit Alamäe: Webmedia investeerib ka W-languses
Jagades Äriplaani konverentsil soovitusi tuleva aasta äriplaani koostamiseks, rääkis Alamäe sellest, kuidas Webmedia on end valmistanud ette selleks, mis võib tulla - olgu selleks tõus, langus, paigalseis. "Alates 2005. aastast oleme püüdnud igal aastal midagi uut ette võtta, olgu see konkreetsesse riiki sisenemine või mingi uue tooteliini väljamõtlemine."
Alamäe ütles, et see turg, kus nad Eestis tegutsevad, on pisike ning see väga palju ei kasva. "Meil on turuosa hinnanguliselt 20-30% ja ega see eriti suuremaks minna ei saa. Kui me vaatame eelmist, seda ja järgmist aastat, siis kasv tuleb ilmselgelt väljast." Alamäe sõnul on tänavu grupi käive väljaspool Eestit ca 20 miljonit eurot ning järgmisel aastal ilmselt 30-35 miljonit eurot.
"Kui me vaatame minevikku, siis me oleme proovinud igasuguseid asju. Me oleme püüdnud ise ettevõtteid teha, tegelenud arendustegevusega, oleme ostnud ettevõtteid jne - on nad läinud nihu või õigesti, kuid oluline on see, et me oleme kogu aeg proovinud midagi teha," rääkis ta.
"Me oleme aru saanud, et keegi ei oota meid kusagil, ei meie tooteid ega ettevõtteid," ütles Alamäe. Ta lisas, et kui Webmedia on Eestis 600 inimesega suhteliselt suur ettevõte, siis maailma mastaabis täielik kääbus. Selleks, et selline kääbus kusagil pildile pääseks, peab olema midagi täiesti unikaalset. Maailmas konkureerivad nad ettevõtetega, kus on näiteks 150 000 töötajat.
"Teine, millest me oleme aru saanud, on see, et me ei oska müüa nii, nagu teised tahavad osta," märkis Alamäe. "Kogu see filosoofia, mida müüakse, kui palju müüakse, kui palju on müügi juures tühja juttu - see on täiesti müstika. Meil läks viis aastat, et sellest aru saada."
Alamäe rääkis, et vaadates viimase viie-kuue aasta investeeringuid, siis Eestist välja kasvamiseks on kulunud hinnanguliselt 12-15 miljonit eurot."
"Investeerisime kriisi ajal sama palju kui enne seda, sest uskusime, et kriisist väljudes on meie turusituatsioon ja konkurentsivõime parem. Tegime seda ja tundub, et õnnestus. Kui peaks juhtuma W-langus, siis me investeerime edasi. See on meie nägemus, kuid me oleme keskmisest riskialtimad," nentis ta.
Ta selgitas, et Webmedia jaoks ei tähenda kasv seda, et aktsionärid tahavad saada järjest rohkem tulu. "Me usume pigem seda, et kui ettevõte kasvab, siis inimeste jaoks on see üks põhilisi motivatsiooni allikaid. See aitab leida ja hoida häid inimesi."
"Ma ei usu, et Eestis tuleb 2012. aastal väga palju kasvu. Isegi kui Põhjamaades ja Kesk-Euroopas tuleb uus langus, siis see loob meie ettevõtetele uusi võimalusi," märkis ta.
Eesti turul ma järgmist krahhi ei usu, sest eelmise tulemusena on meie majanduse struktuur oluliselt elutervem. Eksporditurgudel tegutsejate jaoks võib järgmine globaalne jahenemine kaasa tuua veelgi suurema konkurentsi ja hinnasurve, mis omakorda kasvatab survet sisemise efektiivsuse kasvule ja spetsialiseerumisele.