Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Google suurendas Microsofti reklaamitasu 50 korda
Osana sel aastal Google’i suhtes algatatud juurdlusest ettevõtte konkurentsi takistava tegevuse suhtes, uurib USA Föderaalne Kaubanduskomisjon (FTC) Microsofti kaebust, mis väidab, et otsingumootorigigant tõstis Microsofti reklaamitasusid 50 korda, vahendab uudisteportaal Bloomberg.
Kui Microsofti väited osutuvad tõeseks, aitaks see FTC-l tõestada, et Google on kuritarvitanud oma positsiooni maailma juhtiva otsingumootorina, takistades oma tegevusega konkurentsi.
Maailma suurim tarkvaratootja Microsoft on ühtlasi üks Google’i kõige suurematest konkurentidest. Firma kaebas juba 2007. aasta septembris, et Google tõstis väga suurel määral tasu, mida küsiti Windows Live’i reklaami näitamise eest. Windows Live on Microsofti otsingumootori Bing eelkäija, mis on ühtlasi üks peamistest Google’i rivaalidest otsingumootorite turul.
Reklaami hind sõltub ettevõtte jaoks sellest, mitu korda Google’i kasutajad sellel klikivad. Väidetavalt tõstis Google Windows Live’i puhul seda tasu 10 sendilt 5 dollarile hiirekliki kohta, põhjendades seda tol korral asjaoluga, et kasutajad, kes Windows Live’i reklaamile vajutasid, suunati madala kvaliteediga veebilehele.
Microsoft on FTC-le kaevanud ka selle üle, et Google survestas reklaamiandjaid astuma endaga lepingulisse suhtesse, mis takistas nende toodete ja teenuste reklaamimist teiste otsingumootorite nagu Yahoo! ja Bing kaudu.
Autor: Maarja-Liis Mitri