Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Trend: turunduses suurem rõhk suunatud kommunikatsioonil
Ühendriikide ettevõtted kulutavad sel aastal oma turundustegevuse osana ligi 200 miljardit dollarit kindlale sihtgrupile suunatud meediale nagu mobiilisõnumid, e-kirjad ja tooteasetus videomängudes, et keskenduda enam kitsastele kuid väärtuslikele tarbijagruppidele, näitab investeerimisgrupi Veronis Suhler Stevensoni (VSS) uuring.
Uuringu kohaselt suurenevad sel aastal firmade kogukulutused kindlale sihtgrupile orienteeritud meediale 7,1% võrra. 2015. aastaks ennustatakse kulutuste kasvu 272,5 miljardi dollarini, mis teeb sellest kommunikatsioonisektori kõige kiiremini kasvava valdkonna.
Trendi taga on osaliselt ettevõtete eelarvepiirangud, mis sunnivad neid enam oma võtmeklientidele keskenduma, sõnas VSS Reutersile. See tähendab, et selle asemel, et panustada üsna laialivalguva auditooriumini jõudvale ajalehereklaamile, võivad ettevõtted oma sihtturuni jõudmiseks otsustada näiteks hoopis kohalikku kontserti sponsoreerida.
Oma osa on siin mängida ka sotsiaalmeedia ja kommunikatsioonitehnoloogia kiirel arengul, mis on kaasa toonud nutitelefonide populaarsuse kasvu ja erinevate mobiilirakenduste kiire leviku. Eelmisel aastal suurenes mobiilitegevustele kulutatud aeg rohkem kui 50% võrra.
VSS ennustab selleks aastaks Ühendriikide kommunikatsioonisektori kulutuste 4,1%-st tõusu, lisades veel, et kõik, mis on digitaalne, jätkab üldisest majandusest kiiremat kasvu ja ületab ka kommunikatsioonisektori enda keskmist kasvu.
Meediaettevõtetel, mis pole veel digitaaltehnoloogiatega kohanenud, oleks nüüd viimane aeg sellega algust teha, sõnas VSSi kaasasutaja John Suhler.
Autor: Maarja-Liis Mitri