Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Estonian Air pürib sõlmlennujaamaks
Lennufirma nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul viiakse strateegia ellu samm-sammult ning esimene samm on suurendada lendude arvu Eestile olulistesse põhilennujaamadesse Euroopas. Ta lisas, et kui me tahame olulistesse sihtpunktidesse lennata paljudel juhtudel kaks korda päevas, siis me ei saa tugineda ainult piiratud Eesti turule. "Seega tahame Tallinnas arendada sõlmpunkti," lausus Helenius.
Helenius ütles, et lennufirma üritab saada Skandinaavia provintsilinnade reisijaid Euroopasse läbi Tallinna ning see suurendab Tallinnast reisijate arvu ning võimaldab lennata tihedama graafiku järgi olulistesse sihtpunktidesse Euroopas.
"Uus strateegia rakendatakse samm sammu haaval, me ei küsi tohutuid investeeringuid, mis viiksid meid aastasse 2020," märkis Helenius. Ta ütles, et järgnevate etappide finantseerimine sõltub sellest, kui edukad ollakse esimese etapi eesmärkide täitmisel. "Kui me ei suuda saavutada plaanitud tulemusi, siis loomulikult on riik skeptiline edasiste investeeringute suhtes. Esimene etapp on meie jaoks võti. 2013. aastal saame näha esimesi tulemusi," lisas ta.
Helenius selgitas, et strateegia esimese etapi eesmärk hõlmab lennupargi suurendamist, mitte küll palju, kuid siiski. Esimene faas võib samuti kaasata muid organisatsioonilisi muutusi. "See võib hõlmata varade ostmist grupile, mis nõuab raha, ning jah, me vajame investeeringuid. Väga raske on näha, et strateegia esimese faasi investeeringud tulevad millegi muu kui riigi investeeringute kaudu Estonian Airi. Kui esimene investeeringute faas on edukas, siis ma usun, et saavutame ligipääsu ka erasektori rahale," rääkis ta.
Uue strateegia tugevus madalam kulubaas. "Estonian Airi uue strateegia peamine tugevus on meie kulubaasi geograafiline asukoht," sõnas Estonian Airi president Tero Taskila. "Kui me võrdleme konkurentidega, on meie strateegia kulubaas 15-20% odavam," lisas ta. Taskila sõnul võivad tulevikus olla Estonian Airi võimaluseks ka pikamaalennud, kuna seal on firma kulueelis vedajate nagu Finnair vastu 20-30%.
"Estonian Air tahab jätkusuutlikud numbrid saavutada 2013. aastaks ning selleks ajaks peame ka tegema otsuse, kas tahame omanikeringi laiendada, tuua ettevõttesse otseinvesteeringuid konkreetsetelt partneritelt või otsustame samuti avaliku pakkumise kasuks," märkis lennufirma president.
Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov ütles, et Estonian Airi kavatsus Tallinnast kesklennujaama teha on täiesti reaalne. "Selleks on vaja üht arenevat lennufirmat ning see on täpselt see, mida need mehed teevad," lisas ta.
airBaltic teatas eile, et lennufirma omanikud - Läti riik ja lennufirma juhile kuuluv Baltic Aviation Systems - jõudsid eilsel aktsionäride koosolekul kokkuleppele ja paigutavad lennufirmasse 150 miljonit eurot.
Läti valitsus kui enamusomanik investeerib 81,9 miljonit eurot ning erainvestor Baltic Aviation Systems investeerib 71,1 miljonit eurot.
Ajakirjandusele teadaolev tingimus Läti rahasüstile on, et lennufirma senine juht Bertolt Flick lahkub ametist.
Läti transpordiminister Uldis Augulis teatas üleeile, et airBalticule on leitud uus tegevjuht, vahendas Dienaz Biznes.
Eilne aktsionäride koosolek on ametlikult vaheajal ning jätkub 4. oktoobril, mil pärast aktsionäride nõusolekut tingimustega kinnitatakse kapitali suurendamine.
Sellest on praegu natuke vara rääkida, kui palju riik Estonian Airi strateegia esimesse etappi investeerib, kuna strateegia pole veel päris valmis ja riigile pole seda veel esitletud. Kui me peame hakkama investeerima ka maksumaksja raha, siis on põhjust küsida, mida ettevõte vastu annab. Ettevõte tuleb teha konkurentsivõimeliseks keerulisel turul.