Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa jaemüük valmistas pettumuse
Saksamaa jaemüüjate käive kahanes augustis arvatust enam, ehkki analüütikute arvates on Saksa tarbija siiski veel valdavalt positiivselt meelestatud.
Jaemüük kahanes eelnenud kuuga võrreldes 2,9%. Juulis kasvas jaemüügi käive 0,3% ja juunis 4%. Analüütikud olid augustis prognoosinud jaemüügi langust 0,1%, vahendas Wall Street Journal. Aasta baasil kasvas jaemüük Saksamaal augustis 2,2%.
Sel nädalal teatas Saksa tarbijauuringu firma GfK, et ettepoole vaatav tarbimiskliimat hindav indeks oktoobris septembriga kõrvutades tõenäoliselt ei muutu. Tarbijad eeldavad küll, et majanduskliima jahtub, kuid on oma sissetulekute suurenemise väljavaateid hinnates optimistlikumad, kuna kodumaine tööturg on tugev. Neljapäeval avaldatud andmeil alanes tööpuudus oodatust enam, 6,9%-le tööealisest elanikkonnast.
Samas ei ole ka Saksa tarbija immuunne euroala võlakriisi ümber valitseva ebakindluse suhtes.
"Euroopa võlakriisi ümber valitsev ebakindlus hoiab tarbijate ostuhuvi tagasi," ütles Berenberg Banki analüütik Christian Schulz agentuurile Reuters. "Tõenäoline, et majapidamised lükkavad suuremaid oste edasi. Saksa kodumaine nõudlus saab õige hoo sisse alles siis, kui see ebakindlus on kõrvaldatud," rääkis ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.