Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbijakaitseamet kogub nõudeid Fiji Traveli vastu
Tarbijakaitseamet ootab tarbijate avaldusi seoses Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ ärajäänud reisidega hiljemalt 4.novembriks 2011.
Tarbijakaitseamet palub kõiki tarbijaid (füüsilisi isikuid), kes on tasunud nimetatud reisiettevõtjale reiside eest, mis on ära jäänud või jäävad ära, esitada selle kohta avaldus hiljemalt 4.novembriks 2011. Seejuures tuleb silmas pidada järgmist:
· Kui reis osteti otse Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ-lt (vahendajaid /reisibüroosid kasutamata) - avaldus koos koopiatega nõuet tõendavatest dokumentidest (reisi leping/voucher ja maksekinnitus) esitada tarbijakaitseametile aadressile Tallinn, Rahukohtu 2 10130 või meiliaadressile
[email protected] . Avaldusele tuleb lisada ka oma pangakonto number.
· Kui reis osteti mõnest reisibüroost (mitte Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ’lt) vahendajate vahendusel - avaldus koos koopiatega maksekinnitusest ja lepingutest esitada vahendajale, kes edastab kohustuse täitmist (st Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ i’ le raha edastamist) tõendava dokumendiga koos oma klientide avaldused tarbijakaitseametile.
Tähtajaks esitamata nõuded ei kuulu rahuldamisele.
Avalduse esitamiseks on amet töötanud välja spetsiaalsed vormid ameti kodulehel.
Kui reisi eest on tasutud krediitkaardiga, tuleb krediitkaardimakse tühistamiseks viivitamatult pöörduda panga poole.
Reisitõrkekindlustuse olemasolul tuleks pöörduda kindlustusandja poole, et selgitada välja, kas reisiettevõtja maksejõuetus on kindlustusjuhtum kindlustusandjaga sõlmitud kindlustuslepingu mõistes.
Tarbijakaitseamet tuletab reisibüroodele meelde, et dokumentide vormistamine sh reisilepingute allkirjastamine tagantjärgi ei ole aktsepteeritav. Kui mõni reisibüroo, kes on müünud tarbijatele Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ reisi, palub allkirjastada leping tagantjärele, siis palub amet kohe sellest teavitada tarbijakaitseametit meiliaadressi vahendusel
[email protected].
Turismiseaduse kohaselt kasutatakse reisiettevõtja tagatisraha reisija naasmiseks reisi lähtepunkti, reisija majutamiseks kuni reisi lähtepunkti naasmiseni, reisitasu tagastamiseks tarbijale pakettreisi ärajäämise korral või hüvitise tasumiseks pakettreisi ärajäänud osa eest ja tarbijale tasu tagastamiseks lunastamata pakettreiside kinkekaartide eest
Juhul, kui on ostetud üksikuid reisiteenuseid (nt ainult lennupilet või ainult majutus) või maksjaks on juriidiline isik, nõue tagatisrahast hüvitamisele ei kuulu.
04.10.2011.a kell 15:30 teatas reisikorraldaja Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ tarbijakaitseametile, et lõpetab oma tegevuse seoses makseraskustesse sattumisega (tegemist ei ole pankrotiga) ning suutmatusega täita pakettreisilepingutest tulenevaid kohustusi. Fiji Travel-Alma Tour Group OÜ’l on 170 000 euro suurune tagatis.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.