Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ürituste eelarve on jätkuvalt väike
"Võimalikult väike," kommenteeris Piletilevi juht Jaanus Beilmann oma ettevõtte järgmise aasta firmaürituste eelarvet. Tuleval aastal saavad Piletilevi töötajad - keda on alla 20 - ühisüritusel kokku ainult ühe korra, kui jaanuaris sõidetakse kontserniülesele seminarile Leetu.
Piletilevi pole sugugi ainus, kes pidudesse puutuvas endiselt püksirihma pingutab. Teiste seas ei plaani tuleval aastal firmaürituste eelarvet suurendada ei Harju Elekter, Sebe ega Addinol MM.
"Peame ühisüritusi küll väga kulukateks, kuid samas olulisteks. Ühisüritustel on kõik võrdsed, hoolimata sellest, kas ollakse autoremondilukksepp või osakonnajuhataja," sõnas ASi Sebe turundusjuht Berit Osula ning tunnistas, et Sebe püüab ühistele koosviibimistele kokku saada võimalikult suure osa oma peaaegu 600inimeselisest meeskonnast.
"Eelarve kasvatamise plaani ei ole, kuid põhjendatud vajaduse tekkimisel oleme valmis firmaüritustele tehtavaid kulutusi suurendama," tunnistas Olerex ASi turundusjuht Antti Moppel. "Täpset summat ei saa ma kahjuks avalikustada."
Moppeli sõnul käisid Olerexi töötajad tänavu õppereisil Poola PKN Orleni naftatöötlemistehases. Seda ettevõtmist on plaanis korrata ka tuleval aastal. Samuti toimuvad traditsioonilised suve- ja talvepäevad ning väiksed koosviibimised töögruppide kaupa.
Olerexiga umbes sama suures ettevõttes Wolf Group on eesseisva aasta eelarve veel arutluse all, aga teadlikult koolituste ja ürituste pealt kokku tõmmata ei kavatseta.
"Kuna näiteks toitude hinnad on tänavu märkimisväärselt tõusnud, siis tõenäoliselt kulub raha rohkem," sõnas ettevõtte kommunikatsioonijuht Iveri Marukashvili.
Tänavusest rohkem süüa pakub järgmisel aastal oma töötajatele ilmselt AS Leibur, kes tähistab 2012. aasta novembris 250. sünnipäeva.
"See toob kaasa tavapärasest rohkem üritusi ja ettevõtmisi, aga täpne kava on alles koostamisel," sõnas assistent Anneli Uus, kes ettevõttes ürituste korraldamisega tegeleb. "Leibur tähistabki traditsioonilise jõulupeo asemel hoopis oma sünnipäeva."
Konkreetsetest summadest, mis tuleval aastal töötajate lustimisele planeeritud on, eriti rääkida ei soovita. Ainult 35 töötajaga OÜ Addinol MM ärijuht Tiina Suija tunnistas, et nende firmaürituste ja -koolituste kulud Ida-Euroopas jäävad järgmisel aastal vahemikku 60 000-70 000 eurot.
"Lõviosa sellest kulub ära Eestis, kus toimub ka suuri Ida-Euroopa koolitusi," ütles Suija, kelle sõnul kavatseb ettevõte tuleval aastal jätkata traditsiooni kutsuda oma kliente korra aastas sündmusele, kus töö ja lõbu on sobivalt ühendatud.
"Kõigepealt jagame erialaseid uudiseid ja infot ning pärast seda tuleb meelelahutuslik pool. Oleme pakkunud võimalusi seinast seina - rallisõidust teatrietenduse või bändini," rääkis ta. "Seesugused kokkusaamised on hea võimalus suhelda klientidega vabas õhkkonnas, vahetada infot ning olla paremini kursis oma partnerite tööde ja tegemistega."
"Meil ei ole tunnel päris pimedaks läinudki - aastad 2008-2009 lõid käibesse sakid sisse küll, aga viimastel aastatel on äri jälle ülesmäge rühkinud," tõdes Suija.
"Kõige kriitilisemal ajal tõmbasime ürituste kulusid kokku, kuid nüüd oleme seisukohal, et jätkame traditsiooniliste üritustega ka tulevikus," lisas ta.
Uus Maa Kinnisvarabüroos on keerulisel ajal töötajaid püütud meeles pidada, tuleval aastal plaanitakse kasvatada nii töötajate arvu kui ka firmaürituste eelarvet.
"Järgmisel aastal firmaürituste eelarve kindlasti suureneb," tunnistas ettevõtte turundusjuht Hanni Niidas, kelle sõnul otsitakse oma meeskonda pidevalt uusi maaklereid. Seetõttu kasvab töötajate hulk ja tuleb investeerida rohkem ka ühisüritustesse.
Niidase hinnangul kulub järgmisel aastal firmaüritustele umbes 10% rohkem ressurssi kui tänavu, plaanis on pakkuda töötajatele erinevaid üritusi, suureneb koolituste, töötubade ja seminaride hulk.
"Töötajad tunnevad nendest alati suurt rõõmu," lausus Niidas. Ettevõte tahab tuleval aastal pidada suvepäevi, korraldada uutele inimestele tutvumisõhtuid ja staažikate klubile kokkusaamisi, samuti meeskondade ühisüritusi, tervisenädalaid ning muusika- ja tantsuõhtuid.
Ettevõtted on taas teenuste eest nõus pisut rohkem maksma, kuid endiselt leidub neid, kes ootavad säästuaja eelarvega kvaliteetset teenust.
"Seisukoht, et võtame laheda tuttava pulmavana, küll ta kõik ära korraldab, ei ole päris see," tunnistas OÜ Event Masters loovjuht Valdo Jahilo.
Siiski on ettevõtted eelarve suurendamisel ettevaatlikud ja soovivad tagavara koguda.
Kriisiajal olid korraldajad sunnitud hinda alla laskma, et vähegi tööd saada, nüüd on hakanud tegevust taas juurde tulema.
Juba kehtib põhimõte, et raha panustamata toredat üritust ei saa, hea tulemuse nimel tuleb ikka rahakoti raudu paotada.
Rõõmulabori laborandi Tõnu Einasto sõnul on ürituste korraldajatel põhjust rõõmustada, sest kalender on tänavu olnud päris tihe.
"Saadakse aru, et kümneeurone kinkekaart ja häid jõule soovimine ei päästa päeva. Töötajad tahavad kuulda tänusõnu, juhtidega aega veeta ja tunda, et tavatöötaja eest hoolitsetakse," tunnistas Einasto.
"Ettevõtetel on taas võimalusi ja julgust planeerida," sõnas Einasto. "Paar jõulu tagasi pidi vaatama, et inimesi mitte lahti lasta. Siis ei saanud ühtegi jõulupidu pidada."
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.