Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olle Horm: imerohtu kriisi vastu ei olegi

    Võimalikust uuest kriisist pääsemiseks imerohtu polegi, meie peame tegema lihtsalt selliseid tooteid, mida tarbija osta tahab. Nii lihtne see sõnades ongi, kuid tegudes märksa keerulisem, lausus Maag Lihatööstuse juht Olle Horm.

    Äripäeva avaldatavas Läänemaa ettevõtete TOPis osutus võitjaks Festium Grupp OÜ. Ettevõtte juht Marko Novik aga keeldub viisakalt ettevõttest Läänemaa pealkirja all rääkimast, sest tema sõnul on ettevõte Läänemaal vaid registreeritud ja tegutseb seal väga vähe. Noviku sõnul on maakonnas palju tublisid tegijaid, kes võiksid rohkem sõna võtta.
    Seepeale helistas Äripäev Maag Lihatööstuse juhile Olle Hormile, kelle ettevõte oli mullu edetabelis esimesel kohal, kuid tänavu kukkus kuus kohta.
    Üle-eelmise aasta tulemuste põhjal olite te Läänemaa TOPis esimesel kohal, kuid nüüd olete kuuendal kohal. Kuidas Te ise möödunud aastaga rahule jäite?
    Miks me oleme langenud? Meie jaoks oli 2010 täpselt sama hea aasta kui 2009. Hea aasta tähendab meie jaoks seda, et käive kasvas poolteist protsenti ja kasum püsis eelmise aasta tasemel, mis on väga hea tulemus.
    Kuuenda koha puhul sai meile saatuslikuks TOPi koostamise metoodika, mis võtab arvesse käibe ja kasumi kasvu. Ja teiseks on need kõikumised toiduainetetööstustes, mis on väga väikesed. Meie peame eelmist aastat enda jaoks väga edukaks.
    Kuidas käesolev aasta tundub?
    Käive natuke kasvab, kuna tarbimine on kasvanud. Kuid suure tõenäosusega kasum langeb väga märgatavalt. Seda eelkõige toorainehindade hüppelise kasvu tõttu.
    Kas planeerite ka investeeringuid?
    Me iga aasta kaasajastame oma seadmeparki, toome välja ka uusi tooteid. Järgmisel aastal sõltub sellest, kuidas meie plaanid realiseeruvad, kuid umbes 500 000 eurot tahaks igal aastal ettevõttesse investeerida. Eelmisel aastal olid investeeringud põhivarasse 5 miljoni kandis, tulevad aastal peaksid need umbes poole miljoni euro kanti tulema.
    Majandusest rääkides - õhus on uus võimalik kriis. Mida Teie arvate sellest ja kuidas see teie ettevõttele mõjuda võiks?
    No minu vastus on lihtne sellele - sööma peab! Isegi kõige hullemal masuaastal, kui tarbimine langes 9%, rahaliselt 5-6%, koguseliselt langes meie käive ka circa 3-4%. Toiduainetes on õnneks see, et inimesed peavad ju sööma ja turg on suhteliselt stabiilne.
    Tohutud Ameerika raudteed meid pole õnneks siiamaani ähvardanud.
    Olete te enda tagalat ka igaks juhuks kuidagi kindlustanud?
    Alati on võimalus olemas, aga meil on suhteliselt operatiivne igapäevane tegevus. Ega meil midagi väga teha ei olegi. Eks me siis lihtsalt pingutame oma püksirihma ja pingutame edasi.
    Aga ma siiski ei tahaks uskuda, et sama hull aasta, nagu meil siin näiteks 2009. aasta - sügav masuaasta - oli, et selline võiks tulla tänavune või järgminegi aasta.
    Mis on Teie hinnangul järmise aasta puhul suurim mure või ohukoht?
    Kõige murettekitavam teema ongi ikkagi see hindade tõus ja sellega kaasnev inflatsioon. Keskmine palk on meil Eestis püsinud ju samal tasemel ja inflatsioon on ikkagi 5-6 protsenti aastas.
    Ja kuna meie ostame tooraine sisse vabalt turul, siis me oleme nii palju sõltuvad maailma turust ja toorainehindadest. Kui need kokku panna, siis see ongi meie jaoks kõige suurem mure.
    Kuidas seda muret leevendada?
    Tundub, et ELi inflatsioon aina kerib tempot juurde? No ma vastaskin teile nii, nagu ma teie enda lehest hiljuti lugesin - kütusehinnad jaemüügis on aastaga kasvanud ligi 30% ja kütuse tarbimine on langenud ca 2%.
    Ega iseenesest imerohtu polegi ju. Tuleb teha selliseid tooteid, mida tarbija osta tahab. Nii lihtne see sõnades ongi, kuid tegudes märksa keerulisem.
    ***
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.