Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ossinovski: EASi miljardid hävitavad riiki

    Teist aastat järjest Äripäeva rikaste edetabelis kolmandal kohal olev Oleg Ossinovski suhtub kriitiliselt riigi makstavatesse ettevõtlustoetustesse. Tema väitel suretavad toetused efektiivsed ettevõtted välja.

    Äripäeva venekeelses nädalalehes Delovõje Vedomosti ilmunud intervjuu Oleg Ossinovskiga.
    Kas Ukraina vagunitehase osaluse ost on end juba ära tasunud?
    Mitmekordselt on ära tasunud. Ostsime 2005. aastal 25% tehasest ja sellest ajast ei ole ettevõte kordagi kahjumis olnud.
    Kuidas tänavu Krjukovi vagunitehasel äri läheb?
    Fantastiliselt. Oleme juba ületanud 1974. aasta rekordi, kui tehas tootis üht tüüpi vaguneid. Kui nii edasi läheb, tuleb 2011. aasta kõige edukam tehase kogu ajaloo jooksul. 19. sajandist.
    Kas võtate tehase juhtimisest osa?
    Ei. Seal on väga tugev direktor Vladimir Prikhodko. Tema on ka ettevõtte suuraktsionär. Me leppisime kohe kokku, et mina ei sekku juhtimisse, kuid me ostame nende vaguneid, tarnime detaile, teeme ühisprojekte. Tahame osta nende vaguneid Tallinna-Moskva või Tallinna-Peterburi rongidele.
    Kas Teile meeldib Ukrainas äri ajada?
    Me ei aja seal äri, kuigi proovisime. Välismaalasel on seal väga raske. Seega usun, et mingit muud vara peale vaguniehitustehase meil sinna ei tule.
    Mis seal siis segab? Korruptsioon, ametnike sekkumine, suurte gruppide huvid või liiga palju poliitikat?
    Kõik see ja teine mentaliteet.
    Ukrainas on raske äri ajada. Kus on siis lihtsam?
    Eestis. Siin on selge ärikeskkond, väga head seadused. Tõsi küll, selle ajani, kui neid hakkavad tõlgendama kohtunikud.
    Mismoodi?
    Eestis ei oska kohtud majandust puudutavate juhtumitega töötada. Suurem osa kohtunikke on majanduses täielikud võhikud. Näiteks seitsmeaastases Spacecomi vaidluses Eesti Raudteega menetles kohus asja mitte raudteeseaduse, vaid äriseadustiku järgi, mis ei olnud asjaga kuidagi seotud. Kuid Eesti õigussüsteem ei ole ainult meie probleem.
    Kelle veel?
    Välisinvestorid juba ammu räägivad, et Eesti kohtutesse on mõttetu pöörduda. Majandusega seotud juhtumi õiglane käsitlemine Eesti kohtus on välistatud.
    Olete üks vähestest trellide taga olnud ärimeestest. Kuidas tunne oli?
    Olin nördinud, kuna see oli ebaõiglane. Kuid ma istusin kõigest 48 tundi. Meenutasin vanaisa, kes istus NKVD vanglas terve aasta. Vanavanaisa lasid kommunistid üldse maha. Nii et meie suguvõsas on see juba traditsioon. Isegi sugulased suhtusid minu aresti rahulikult.
    Kas vastab tõele, et teie firmasse kõrghariduseta inimesi tööle ei võeta?
    Ma palkan ainult kõrgharidusega inimesi. Isegi sekretäri. Põhjus on lihtne: töövestluse ajal on liiga vähe aega, et teha kindlaks, kas ta on oma alal andekas või mitte. Sul tuleb teda testida. Kuid kui inimene on kõrgkooli lõpetanud, tähendab, teda on juba testitud.
    Kuidas Te suhtute inimestesse, kellel ei ole kõrgharidust?
    Ma ei pea neid mingil juhul rumalateks, kuid kindlasti on nad laisad. Kui inimene viitsis oma tagumiku toolilt üles tõsta ja kõrghariduse saada, tähendab, ta oskab midagi.
    Mida on inimesele eduks vaja?
    Geene. Meeldib see meile või mitte. Ei saa õpetada inimest mängima muusikariistadel või maalima. Sama äris - see kas on antud või mitte.
    Kas Teie olete andekas just äris?
    Enda ande kohta ei ole ma midagi öelnud. Tegelen raudteega juba peaaegu 30 aastat ning arvan, et teen seda paremini kui keegi teine. Ma ei ehita maju, ei küpseta leiba, ei tegele millegi muuga, kuna ei oska seda teha. Muide, olen Eestis ainuke teaduste doktor raudtee alal.
    Kuidas Te üldse Eestisse sattusite?
    Saadeti pärast ülikooli lõpetamist 1988. aastal. Eesti Raudtee kutsus mind tööle.
    Kas Teil oli juba sel ajal palju raha?
    Jah. Kõik viis ülikooliaastat ma töötasin. Olin vagunisaatja, rongide revident, masinisti abi. Nii et raha oli mul palju - juba aasta pärast ostsin auto. Muide, õpingute ajal teenisin rohkem kui pärast Tapa depoos meistrina.
    Siis otsustasite alustada oma äriga?
    See juhtus kuidagi iseenesest. Pärast kümmet aastat Eesti Raudtees mina ja Eesti Raudtee mõistsime, et kasvasin oma töökohast välja.
    Ning nüüd olete Eesti Raudteega tülis?
    See ei ole tüli! Me vaidleme, rääkides erinevatest asjadest. Meie ütleme: "See on raske". Nemad vastavad: "Ei, see on punane." Kui juba Eesti Raudteest juttu on, tahan jagada oma plaane. Kavatsen EVR Cargo ära osta, kui riik selle paari aasta pärast müüki paneb.
    Milleks?
    See on loogiline samm minu äri arengus. Ettevõte veab niigi kaupu ainult minu terminalidele, kuid hiljutine sündmus vähendas minu huvi asja vastu.
    Milline?
    16 Hiina veduri ost 30 miljoni euro eest. Neid ei ole vaja. See on firmale liigne koormus: nende vedurite hooldus ja remont on 2-3 korda kallim kui eelkäijatel. Meid ootab ees tariifide tõus ja konkurentsivõime langus. See on täiesti mõttetu tehing.
    Milleks siis see sõlmiti?
    Kas te siis ei mõista, milleks riigile selliseid tehinguid vaja on?
    Mida Te üldse meie riigist arvate?
    Kõige olulisem on säilitada demokraatia. Pole tähtis, millised parteid võimul on. Peamine, et ükski nendest ei saaks 51% hääli. Siis on kõik parteid head. Hirm võimu kaotada ei luba valitsusparteidel teha seda, mida nad tahavad. See olukord tuleb säilitada iga hinnaga.
    Kes on Teie lemmikpoliitik?
    Jürgen Ligi. Just see inimene peab rahandusministri kohal olema.
    Hoiab raha hästi kokku?
    Ei. Esiteks, tal on kõikides küsimustes kindel positsioon. Teiseks, ta on tark ja ideaalne rahandusminister.
    Aga Andrus Ansip?
    Vägagi hea peaminister. Majanduse seisukohalt on Reformierakond üldse kõige õigem partei Eestis. Nende suurim saavutus on jaotamata kasumi vabastamine maksustamisest. Saime teiste riikide ees suure eelise. Arvatakse, et majanduse arenguks peab riik tegema kaht asja: turgutama majandust ja vähendama riigi kulutusi. Reformierakond teeb ainult pool sellest.
    Olen suur majanduse turgutamise vastane, eriti kui kasutatakse Ameerika või Euroopa põhimõtet. Need miljardid, mida jagab EAS, hävitavad riiki. Efektiivsed ettevõtted surevad välja, kuna abisaajad saavutavad konkurentsieelise. Efektiivsed ettevõtted ei vaja dotatsioone, aga ebaefektiivsed ei tohi neid saada. Raha suunamine majandusse on täielik jama. Parem oleks EASi käsutuses oleva raha arvel vähendada makse. Riik peab sekkuma majandusse ainult maksude poole pealt. Kui tahate, et see areneks - langetage makse, kui tahate pidurdada inflatsiooni - tõstke makse. Ongi kogu mäng.
    NUMBER
    100 miljonit krooni teenis Oleg Ossinovski eelmisel aastal tulu Ukraina Krjukovi vagunitehasesse tehtud investeeringult.
     
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.