Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nii valmib uus transpordikoridor. Eesti kaudu Hiinast Ameerikasse

    Aasta tegutsenud Logistikiaklaster on loomas uut transpordikoridori läbi Eesti, milles loodetakse liikumas näha ligikaudu kaks miljonit tonni kaupa aastas.
    Möödunud aasta septembris tegevust alustanud Logistikaklastri üks esimene missioon oli Kasahstani transpordimessi külastus. Aasta jooksul on selles Kesk-Aasia riigis, kus nüüdseks on avatud ka Eesti saatkond, käidud mitmeid kordi. Aprillis külastas vastuvisiidiga Eestit Kasahstani president Nursultan Nazarbajev koos äridelegatsiooniga.
    16 miljoni elanikuga Kasahstan on Eesti transiidisektorile ülimalt tähtis sihtriik. Seal leidub rikkalikult maavarasid, mida üle maailma eksporditakse. Teisalt on Kasahstanis väga kõrgelt arenenud põllumajandus, mille tehnilist baasi järjepidevalt moderniseeritakse. See tähandab, et soetatakse arvukalt kaasaegseid traktoreid, kombaine jt masinaid. Samuti toimub pidev tööstuse moderniseerimine, mis eeldab uute seadmete tarneid. Kuna Kasahstanil endal puudub otsene väljapääs merele (erandiks on maailma suurim järv Kaspia meri), ollakse sunnitud kasutama transiitriikide pakutavaid teenuseid. See omakorda loob võimalusi Eestile.
    Kuid ka Kasahstan ise areneb jõudsalt transiidimaana, kuna sealtkaudu kulgeb tee Põhja-Hiinasse. Uiguuri autonoomse piirkonna pealinn Urumqi on väidetavalt kantud Quinnessi rekordite raamatusse maailma merest kõige kaugemal asetseva linnana.
    Hiinast Ameerikasse otseim tee läbi Euroopa. Hiina tootmine liigub palgasurve kasvades rannikult just põhja suunas, mis loob nii Kasahstanile kui ka Eestile uued võimalused. Nimelt on tarnimiseks Põhja-Hiinast Euroopasse otstarbekas kasutada läänesuunalist raudteemarsruuti, mis vedude puhul Põhja-Ameerika idarannikule kombineeritakse transatlantilise mereveoga.
    Analüüsides lisaks Kasahstanile ka Venemaa ning Valgevene kaubavoogude statistikat, jõudis Logistikaklaster järeldusele, et Eesti transiidile strateegilist tähendust omavad kaubavood pärinevad suures osas USAst. Asja hakati täpsemalt uurima ning selgitati välja, millised kaubaartiklid, millistes mahtudes ja milliseid marsruute pidi liiguvad. Samuti, kes on nende müüjad ja ostjad. Koostatud unikaalsete andmebaaside toel, millesarnaseid ei eksisteeri seni ühelgi Eesti riigiasutusel ega klastrivälisel ettevõttel, jätkatakse aktiivsete arendus- ja ühisturunduslike tegevustega ning strateegilise müügiga.
    Pärast Põhja-Ameerika transpordituru hoolikat tundmaõppimist otsustati asuda looma strateegilist partnerlust Halifaxi Sadama ja raudteefirmaga CN (Canadian National). Nendega koos soovime arendada, turundada ja müüa inetrmodaalset transpordikoridori USAst Kasahstani ja Põhja-Hiinani.
    Eesti teisik Kanadas. Lisaks logistilisetele eeldustele räägib partneri valikul Halifaxi kasuks, et sarnasus Eestiga on väga suur. Nova Scotia (Kanada provints), kus Halifax paikneb, on sarnaselt Eestiga olemuselt ja mõttelaadilt transiidioperaator, kes teenindab eelõige USA ja Kanada Euroopasse ning Aasiasse suunduvaid ning sealt pärinevaid veosemahtusid. Transiidioperaatorid, kelle edu sõltub valdavalt mujalt pärinevatest veosemahtudest, mõtlevad ja tegutsevad reeglina sarnast mustrit järgides. Partnerluses Halifaxi ning CNiga õnnestub Logistikaklastril saavutada hiiglaslikul USA turul läbimurre oluliselt kiiremini ning jõulisemalt, kui üksi tegutsedes.
    Kanadas ja USAs pakuvad Eesti logistika- ja transiidifimadele suurimat huvi kolm tootekategooriat. Esimeseks neist on külmutatud toidukaubad, mille suuremahuline transiit on võimalik taaskäivitada seoses Koidula uue piirijaama avamisega. Oluline roll külmutuskaupade transportimisel on just Halifaxi sadamal ja CNi kiiretel raudteeühendustel. Teiseks kõrge prioriteetsusega tooterühmaks USAs on kasutatud ja ka uus põllumajandustehnika, kaevandus- ja tööstusmasinad ning veoautod, mida veetakse arvestatavates kogustes Venemaale, Kasahstani, Valgevenesse ja ka Ukrainasse. Kolmandaks tähtsaks toodete grupiks on suuregabariidilised ja raskekaalulised projektikaubad, mis vajavad eritransporti. Sellesse kategooriasse kuuluvad näiteks nafta- ja gaasitööstuse ning energeetikasektori masinate osad ja seadmed, tehaste tootmisliinide osad, raudteeveerem, kaatrid ja jahid.
    Alternatiividest soodsam. Nii toiduainete, veerevtehnika kui ka projektikaupade transpordi korraldamiseks Venemaale, SRÜsse, Kesk-Aasiasse ja ka Afganistani on Eestil väga head eeldused. Meie konkurentsieelised väljenduvad eelkõige kiires läbimisajas, turvalisuses ja soodsates kogukuludes. Näiteks Kasahstani suunduvate vedude praegune alternatiivmarsruut TRACECA, mis kulgeb üle Vahe-, Musta- ja Kaspia mere ning transiidina läbi Gruusia, Armeenia ja Azerbaidzaani, on oluliselt komplitseeritum, aeganõudvam ning kokkuvõttes ka kulukam. Eesti tugevuste ilmseks kinnituseks on Tallinna Sadama kaudu tehtavad NATO veod Afganistani.
    Analoogisi konkurentsieeliseid omab Halifax Põhja-Ameerika suhtes.
    Näiteks on Halifax kogu idaranniku sügavaim jäävaba sadam, kuhu sisenevad regulaarselt maailma suurimad konteinerilaevad.
    CNi konteinerrongidel on transiitajaks näiteks Memphisest (Tennessee) Halifaxi vaid 92 tundi. Kogu Ameerika olulisimast raudteede sõlmpunktist Chicagost on CNi rongidel võimalik mööduda ummikuid läbimata tänu neile kuuluvale ümbersõiduteele.
    Pannes kokku kirjeldatud kaubavoogude geograafia, Eesti ja Halifaxi logistilised konkurentsieelised ning tänu neile tekkivad võimalused, joonistub maailmakaartile kaarjas transpordikoridor, mis ühendab Põhja-Ameerikat Venemaa, Kesk-Aasia ja Põhja-Hiinaga. Tulenevalt üle Atlandi ookeani kulgeva transpordikoridori kaarjast kujust on see saanud koodnimetuseks Transatlantic Horseshoe ehk Atlandiülene Hobuseraud.
    Autor: Illimar Paul
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.