Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Must leib ja täisteratooted tõrjuvad Euroopas saia välja
Hiljutise Danisco uuringu tulemused paljastasid Euroopa leiva-ja saiaturul ootuspäraste arengute kõrval mitmeid positiivseid trende, millest ühena on jõudsalt kasvanud musta leiva ja täisteratoodete tarbimine, teatas Fazer Eesti.
„Eestlaste jaoks on must leib olnud oluliseks toiduaineks juba tuhandeid aastaid. Euroopa turgudel pole tumedad leivad aga veel niivõrd levinud,“ kommenteeris Fazer Eesti juhatuse esimees Kristjan Kongo.
Tumedate leibade kõrval koguvad üha enam populaarsust seemneleivad ning mitmesugused täisteratooted. „Fazeri tootevalikust võeti äärmiselt positiivselt vastu ülitervislik „Deli“, aga tervislikke maitsekombinatsioone on meil teisigi,“ lisas Kongo.
Tema sõnul tarbitakse
rukki- ja nisujahust valmistatud leibade kõrval üha rohkem ka ebatraditsioonilisemaid pagaritooteid, näiteks tatrajahust. Eesti tarbijad hindavad näiteks kaeraleivakesi.
Euroopa leiva- ja saiaturu trende käsitleva uuringu andmetel moodustavad kiudainerikkad tooted sel aastal turule toodud pagaritoodetest lausa 34%, eelmise aasta oli vastav näitaja 9%. Uueks trendiks Euroopas on ka probiootikumide kasutamine saia- ja leivatoodetes.
Fazeri andmetel sõi möödunud aastal iga eestimaalane 20 kilogrammi leiba aastas, mis teeb nädala kohta keskmiselt ühe pätsi. Umbes teine samapalju ehk 18 kilogrammi inimese kohta söödi 2010. aasta jooksul saia. Fazeri juhi sõnul oleks hea, kui kahe päevase leivaviilu asemel söödaks vähemalt kolm viilu päevas, mis tähendab ligikaudu 1,5 pätsi nädalas.
Fazer Grupp annab tööd umbes 17 000 inimesele, kellest 320 töötab Eestis.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.