• Jaga lugu:

    Volvo otsib elektriautole sobivat mootorimüra

    Rootsi autotootja Volvo viib praegu läbi uuringuid, mis peaks aitama leida sobiliku jõuallika tehismüra tuleviku elektriautodele.

    Tehismüra on vajalik kahest aspektist: ühelt poolt aitab ta kaasa liiklusohutuse suurenemisele – on võimalik kuulda, kas auto parajasti läheneb või kaugeneb –, teisalt maskeerib jõuallika hääl teisi mürasid.
    Lisaks mõjub mootori hääl Volvo asepresidendi Peter Mertensi sõnul psühholoogiliselt, luues autosõiduks sobiva meeleolu, kirjutas portaal auto24.ee. 
    Suurimat probleemi näevad Volvo akustikud eelkõige nende helidega, mis muidu on peidetud jõuallika müra alla. Volvo uue hübriidi Volvo V60 PHEV puhul on selliseks heliks näiteks diiselkütuse loksumine paagis, mis elektrirežiimis liikudes on salongis selgelt kuuldav.
    Praegu üritataksegi leida sobivat tehislikku "mootorihäält", mis ühelt poolt tagaks vajaliku liiklusohutuse ning varjaks liigseid segavaid helisid, teisalt aga looks autosõiduks sobiliku ja vastuvõetava helitausta.
    Volvo eeliseks elektriautodele sobiliku helitausta loomisel on isikliku akustikalabori olemasolu, mis võimaldab erinevaid helidega seotud aspekte fikseerida ja analüüsida. Minimaalseks helitugevuseks, mida labor on võimeline fikseerima, nimetatakse 17 detsibelli ehk kassi nurrumise jagu.
    Milline heli Volvo V60 PHEV jaoks välja valiti, selgub auto turuletoomise järel 2012. aastal. Volvo V60 PHEV peaks müügile jõudmise hetkel olema kõige kallim V60 versioon, kuid kõrget ostuhinda aitavad kompenseerida väiksemad püsikulud: hübriidi kasutamine peaks olema 2/3 võrra odavam kui tavalise sisepõlemismootoriga Volvo kasutamine.
    Kokkuhoidu annab enim märgatavalt vähenenud kütusekulu. Auto CO2 päästuks lubatakse vaid 50 grammi kilomeetri kohta, keskmiseks kütusekuluks vaid 1,9 liitrit sajale.
    Auto südameks on 2,4-liitrine diiselmootor, sellele lisab täiendavat jaksu 70hobujõuline elektrimootor. Vaid elektrimootori najal on Volvo V60 Hybrid võimeline liikuma kuni 50 kilomeetrit.
    Volvo esimene plug-in hübriid sünnib autotootja ja Rootsi energeetikafirma Vattenfall koostöös.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Juhan Aguraiuja: viis taastuvenergia trendi, millel silm peal hoida
Taastuvenergia ei tähenda ammu enam ainult päikest, tuult ja biomassi – uute tehnoloogiate kõrval vaadatakse senistele lahendustele otsa uue ja värskema pilguga. Danpower Eesti juht Juhan Aguraiuja toob välja viis olulist taastuvenergia trendi.
Taastuvenergia ei tähenda ammu enam ainult päikest, tuult ja biomassi – uute tehnoloogiate kõrval vaadatakse senistele lahendustele otsa uue ja värskema pilguga. Danpower Eesti juht Juhan Aguraiuja toob välja viis olulist taastuvenergia trendi.
Nasdaq ainukesena napis plussis
Peale väga edukat juulit langesid nii S&P 500 kui ka Dow Jones augusti esimesel kauplemispäeval, vaid Nasdaq suutis välja võidelda napi kasvu, vahendab Yahoo Finance.
Peale väga edukat juulit langesid nii S&P 500 kui ka Dow Jones augusti esimesel kauplemispäeval, vaid Nasdaq suutis välja võidelda napi kasvu, vahendab Yahoo Finance.
T1 alghind on isegi suurima võlausaldaja arvates liiga kõrge
Pealinna uusim kaubanduskeskus T1 läks võlgade katteks 85 miljoni euro eest oksjonile, kuid isegi suurim võlausaldaja leiab, et sellise hinnaga ostjat ei tule.
Pealinna uusim kaubanduskeskus T1 läks võlgade katteks 85 miljoni euro eest oksjonile, kuid isegi suurim võlausaldaja leiab, et sellise hinnaga ostjat ei tule.
Nordica sai iseseisvaks lennufirmaks
Nordic Aviation Groupi kuuluv Nordica teatas, et alustab tegevust iseseisva lennuettevõttena ja teeb täna oma nime alt esimesed regulaarlennud.
Nordic Aviation Groupi kuuluv Nordica teatas, et alustab tegevust iseseisva lennuettevõttena ja teeb täna oma nime alt esimesed regulaarlennud.