Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Amazoni turuväärtus kukkus
Eile teatas ettevõte, et neljandas kvartalis võib kahjum ulatuda 200 miljoni dollarini. Läinud kvartali tulemus erines analüütikute prognoositust nagu öö ja päev - erinevus ootuste ja tulemuse vahel oli 42 protsenti, mis on suurim negatiivne üllatus Standard & Poor'si indeksisse kuulutavate tehnoloogiaettevõtete seas.
Amazon võitleb Apple'iga turuosa pärast tahvelarvutite turul ja digimuusika, -raamatute ja -videode müügis. Et saada edu Apple'i vastu, kukutas Amazon oma uue tahvelarvuti Kindle Fire'i hinna kuni 199 dollarile, mis on poole odavam Apple'i odavaimast iPadist. Analüüsifirma IHSi andemtel kaotab selle hinnaga Amazon kümme dollarit iga müüdud tahvelarvuti pealt.
Apple'i aktsia hind kukkus järelkauplemisel kuni 19 protsenti, 184,59 dollarile. Oktoobris tegi Amazoni aktsia hind rekordi, käies 246,71 dollaril.
Amazon prognoosis, et käimasoleva kvartali äritulemuseks võib tulla 200 miljonit dollarit kahjumit kuni 250 miljonit dollarit kasumit. Analüütikud ootavad 512,7 miljoni dollari suurust kasumit. Käibeks prognoosis kompanii 16,5 kuni 18,7 miljardit dollarit.
Aktsia on liiga kallis. Kompanii kolmanda kvartali puhaskasum kukkus aastaga 73 protsenti, 63 miljonile dollarile ehk 51 sendilt aktsia kohta 14 sendile.
Amazon ei vääri nii kõrget valuatsiooni, mille alusel on ta mõne näitaja põhjal Apple'ist kallim, ütles BGC Partnersi analüütik Colin Gillis. Apple oma 30,8protsendise ärikasumimarginaaliga teenib müügilt suurema kasumlikkuse. Amazoni aktsia hinna-kasumi suhe oli 119,5 võrreldes Aple'i 14,4ga.
"Lõppude lõpuks, kas Amazon väärib ultrapreemiaga valuatsiooni? Ei vääri," küsis ja vastas Gillis, kes soovitab aktsiat müüa.
Amazon keskendub pikaajalistele tulemustele, mitte kvartalile. Wasatch Advisorsi analüütik Josh Stewart ütles, et Amazon on ajalooliselt käitunud nagu mittebörsifirma, investeerides pikaajalise sihiga ja ignoreerides kvartalitulemusi.
Samas on Amazonil olnud varemgi kahjumlikke perioode, kui on üles ehitatud jaotusvõrku. Ja see on ennast ära tasunud, ütles Stewart. Nad on aru saanud, kui oluline on saavuatada mastaabiefekti varakult.
Kuigi kasum kukkus, on käive paranenud kasvavate Kindle'i tellimuste tõttu, mis on pannud lugejaid eelistama digiraamatute lugemist paberraamatutele. Kompanii käive kasvas 44 protsenti, 10,9 miljardile dollarile, mis vastas analüütikute ootustele.
"Nad võivad investeerida vähem ja lisada praegu rohkem rahavoogu, kuid see jätab kellelegi teisele ruumi võtta homme turuosa," ütles Robert W. Bairdi analüütik Colin Sebastian. "Investorina peate jagama nende pikaajalist visiooni."
Ettevõte on hea, aktsia aga liiga kallis. Suhtun Amazoni ettevõttena positiivsemalt kui aktsiasse. Kui Apple'ile keegi suudab konkurentsi pakkuda, võiks see ehk olla Amazon. Ettevõte võib võtta sisse kahjumit tahvelarvutite müügist, kui see kasvatab pikaajaliselt digitoodete müüki seadmesse. Sisu poolest ei ole Amazonil palju konkurente ning selles osas on ta võrdväärsem konkurent Apple'ile. Kui ettevõte ei suuda saavutada mastaabiefekti, liigub Apple veel rohkem eest ära.
Kui vaadata aktsiat suhtarvude kaudu, siis paneb see aktsiat praegu vältima. Investeerides saamatajäänud potentsiaalse kasumi (opportunity loss) peale mõeldes, oleks pidanud ostma Apple'i aktsiat, kui see suhtarvudelt oli absurdselt kallis.
Seega ma Amazoni aktsiat potentsiaalse investeerimisobjektina kasvuaktsiana maha ei kannaks, kui ostma seda ka praegu ei kipuks. Turuväärtus on ettevõttel väga kõrge võrreldes ajaloolise kasumiga.