Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti hõivab Läänemerel liidrirolli
Eesti transpordi- ja transiidisektoris on toimumas suured ja väga olulised muutused, misjärel juba mõne aasta pärast võib Eesti olla piirkonna juhtiv transiidimaa. Konkurentide rahustamiseks võiks vaadata maakaarti ja ajalugu - Eesti võtab endale kuuluva positsiooni tagasi.
Tallinna ja Soome laevaliin on Euroopas ühe suurema reisijatemahuga, Tallinna Sadam on reisijate arvult Läänemere kolmas ning teinud absoluutseid reisijate arvu rekordeid viimased kolm aastat järjest.
Lisaks reisijate veole võib Eesti muutuda domineerivaks ka kaupade veos - seda juhul, kui Muuga sadam muutub piirkonna sõlmjaamaks koostöös Eesti logistikutega.
Täitumata unistus. Mõningase tähelepanuta on jäänud tõsiasi, et kui Eesti lennunduses alles plaanitakse liikumist sõlmjaama suunas, siis merenduses on esimesed sammud juba tehtud ning positiivsed ja julgustavad kogemused olemas.
Sõlmjaama-unistus ning julgematel ka -ambitsioon on väga paljudel sadamatel. Kõigil see kahtlemata mitmetel eri põhjustel ei õnnestu ning investeeringud jooksevad tühja.
Nafta ja naftasaaduste käitlemisel on Tallinna Sadam kindlasti üks piirkonna hub'e ehk jaotuskeskusi, konteinerite osas veel mitte. Ehk siis osa kaupade puhul annab Muuga sadam küll juba hub'i mõõdu välja, kuid maailma maastaabis on selle saavutamine alles ees.
Autor: Julian Skelnik