Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PR-lavastused

    Eelmisel nädalal tõstatunud käsimüügiravimite kauplustesse lubamise teema käivitas apteegikettide ja ravimitootjate vahel 36 miljoni euro nimel PR-sõja.

    Äripäev näitas tänases kaaneloos, kuidas kaks huvigruppi üritavad suhtekorraldajate abil avalikkust mõjutada.
    Sel nädalal alustasid ravimituru kaks osapoolt – ravimitootjate liit ning apteekrid – korraga oma meediakampaaniaid, mille sõnumid teineteisele vastandusid. Ravimitootjate liit esitles meediale Turu-uuringute ASilt tellitud uuringut teemal, kas Eesti inimesed sooviksid käsimüügiravimeid osta poest. Apteekrite kaks erialaliitu aga käivitasid kampaania, mis julgustab inimesi apteekrilt enam nõu küsima.
    Tänane Äripäeva luubilugu asetas rambivalgusesse aga kahe osapoole „hallid kardinalid“ -  tootjaid ja apteekreid nõustanud suhtekorraldajad – näidates, milliseid nippe nad kasutavad, et meedia tähelepanu oma kliendile saada.
    Ravimitootjate liit palkas endale nõustajaks kommunikatsioonibüroo LH Concept juhi Aive Hiiepuu, kellega koostöös mõeldi välja plaan meediatähelepanu saamiseks. Ühiskondliku debati tekitamiseks kasutati klassikalist PR-nippi – telliti uuring, mille tulemusi esitleti sel teisipäeval ning üritusele kutsuti ka ajakirjanikud.
    Tulemuste esitlusel lasti käiku teine suhtekorralduslik võte: anti sõna ravimitootjaid toetavate huvigruppide esindajatele nagu vaba turu eest seisvale konkurentsiameti juht Märt Otsalt ja kaupmeeste liidu juht Kati Kusminile. Toetava spontaanse sõnavõtuga esines ka riigikogu sotsiaalkomisjoni juht Margus Tsahkna. Esines ka teema suhtes skeptiline sotsiaalminister Hanno Pevkur, kuid tema arvamus ei jõudnud näiteks pressiteatesse, mis esitluse toimumise ajal välja saadeti.
    Esialgses meediaplaanis, mis on ka Äripäeva käsutuses, oli kavas teisigi tegevusi, kuidas teemat kõneainena meedias hoida. Näiteks pidid ilmuma arvamusartiklid nii üleriigilistes kui maakondlikes päevalehtedes ning Facebooki pidi loodama ravimimüüki poes pooldavate inimeste toetusgrupp. Hiiepuu ütles aga Äripäevale, et ravimitootjad tellisid temalt siiski vaid tulemuste esitlemise korraldamise.
    Apteekrid vastasid samal päeval alanud oma kampaaniaga, mille käigus julgustatakse nii apteekides jagatavates brošüürides kui ka raadio- ja telereklaamides apteekriga rohkem nõu pidama ning mitte pelgama, kui apteeker varasemast enam kliendi terviseseisundi kohta nõu küsib. Kuupäevaline kokkulangevus Ravimitootjate Liidu pressiüritusega oli Apteekide Ühenduse juhi Kadri Tammepuu sõnul siiski vaid kokkusattumus.
    Ka apteekrid tõid esile oma toetaja, märkides ära, et nende kampaania on heaks kiitnud sotsiaalministeerium.
    Apteekide Ühenduse ja Apteekrite Liidu kampaania nõustajaks oli META Advisory Groupi partner Ott Lumi, kes aitas mõelda välja kampaania sõnumid. Tema sõnul on apteekritel lähinädalatel kavas meedias rääkida apteekri rollist ja avaldada ka mõningate uuringute tulemused.
    „Meil ei ole kuupäevalist meediaplaani, me oleme läbi arutanud mõningaid tegevussuundi, mida võiks silmas pidada. Eks me üritame neid asju jõudumööda teha,“ ütles ta.
    Lumi kasutas näiteks Äripäevaga suheldes PR nippi, saates meie ajakirjanikule viite artiklile, kus Soome sotsiaal- ja tervishoiuminister Paula Risikko arvas, et käsimüügiravimid peaksid jääma müügile ikka apteekidesse.
    Ravimituru maht Eestis oli 2010. aastal 194 mln eurot. Ravimimüügikäibest lõviosa ehk 143 mln eurot moodustavad soodustusega retseptiravimid, 36 mln eurot käsimüügiravimid. See ongi osa mille ümber keerleb praegune debatt.
    Autor: Kadri Bank, Aivar Hundimägi
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.