Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sangar: kaupmehe eesmärk on kasumit teenida
Rõivaettevõtte Sangar turundusjuhi Raul Saksa sõnul pole rõivaettevõtte eesmärk pakkuda kõigile inimestele kõigis suurustes särke, vaid eesmärk on siiski kasumit teenida.
"Teatud tootegruppidest ostan endale rõivaid siis, kui olen Eestist ära – isiklikult võttes. Kuid Eestis tehakse ka muid särke ja tooteid hästi ja hea hinnaga. Kaupmeeste eesmärk pole kõigile inimestele kõiki suurusi pakkuda, vaid kasumit teenida," märkis Raul Saks BestSales´i konverentsil Wazzap? küsimuse peale, kas mujal maailma moemekades on riided odavamad kui Eestis.
Marika Merilai Eesti kaupmeeste Liidust märkis, et kauba hind on nii ettevõtjale ja kliendile erinev mõiste. "Hind mõjutab kogu ettevõtte tegevust, sellest oleneb müügipanga tegevus ja kasum. Ettevõttel on huvi rääkida rohkem hinna osas kaasa," märkis Merilai. Allahindlused on tema sõnul lühiajalise mõjuga. "Sel perioodil on reeglina marginaal väga väike. Kasumit ei saa. Allahindluste eesmärgiks on meelitada klient enda juurde," lisas ta.
Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuhi Kadri Lainase sõnul on allahindlusi kahte sorti – hooaja lõpumüügid (toodet on palju käes ja targem hinnas alla anda – toim) ning kunstlikult tekitatud allahindlused.
"Me räägime segmenteerimisest ja klientide erinevatest vajadustest, kuid tänapäeval on olemas nn hübriidtarbija. Minnes Prismasse või mõnda ostukeskusesse, võivad inimesed teha 15eurose impulsostu. See on praeguse tarbija käitumismudel enam ja enam,"märkis Lainas.
Rocca al Mare ja Kristiine keskuse turundusjuhi Kristi Seppeli sõnul ei tasu kaupmeestel unustada, et Tallinn pole Eesti. Ta rõhutas, et ei tasu alahinnata inimestele postkastidesse saadetavate reklaamlehtede tähtsust, sest inimesed väljaspool Tallinna saavad sealt infot. " Kui inimene tuleb mujalt Talinna, tuleb ta natukene ka kulutama ja tihti läheb ta just seda kindlat lehel nähtud toodet ostma," lisas Seppel.
Marika Merilai sõnul on inimesed nõus keskmisest hinnast kõrgemalt ostma. Ka emotsionaalse ostu puhul, isegi kui see on tarbija jaoks kallim, siis tarbija mõtleb selle enda jaoks ratsionaalseks," märkis Merilai.