• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üleskutse valitsusele: hüljake EA, ostke SAS

    Juba pikka aega oleme lugenud Eesti valitsuse ponnistustest lennunduses, kus ühel hetkel on Estonian Air maha müüdud ja järgmisel see jälle tagasi ostetud.

    Ehk oleks aeg see jama ära lõpetada ja sihtida kõrgemale ning osta ära Estonian Airi (EA) endine omanik SAS Group, mitte kulutada pikki aastaid sama tulemuse saavutamiseks?
    Eesti rahvusliku lennufirma uus juht Tero Taskila tunnistas sel suvel, et firma on liiga väike ellujäämiseks ja peab kasvama. See tähendab, et riik ehk firma suuromanik peab hakkama raha kulutama. Esimesed sammud selleks on tehtud ja 15 miljonit eurot jõuab juba tänavu EAsse.
    Sisuliselt alustab riik otsast peale EAga, üritades kasvatada väiksest vasikast suure ja vihase pulli. Tundub veidi liiga pikk ja tülikas?
    Vaadates lennundusfirmasid üle Euroopa, siis võib väita, et need on praegusel ajal suhteliselt odavad. Näiteks SAS Groupi turuväärtus Stockholmi börsil on 3,6 mld Rootsi krooni ehk 400 miljonit eurot. Üllataval kombel pakkus Eesti Päevaleht just samasuure summa, mida firma vajaks kasvamiseks.
    Arvestades seda summat, mille valitsus kulutab EFSFis osalemiseks, siis tegu on täiesti marginaalse rahaga, kuid otsene kasutegur oleks mitu korda arusaadavam ja suurem. Lisaks tasub arvestada, et SASis on juba omanikena ees Rootsi, Taani ja Norra valitsused, mistõttu saaks arendada olulist poliitilist koostööd, kindlustades kõigile osapooltele vajalike sihtkohtade olemasolu. Lisaks on riikidel, erinevalt paljudest erainvestoritest, vajadusel alati raha varnast võtta.
    Lugedes EA uut strateegiat, siis seal on domineerival kohal Skandinaavia, mis on SASi koduturg. Lisaks lendab SAS paljudesse sihtkohtadesse üle maailma, mis muudaks Tallinnast reisivale inimesele lendamise oluliselt mugavamaks, sest EA teatavasti pikki lende ei paku.
    Seega, kokkuvõtvalt SASi ostmise plussid: mugavam reisida jätkulendudega, Skandinaavias omaksime turuliidri positsiooni, toimuks koostöö teiste Põhjamaade valitsustega, lennufirma ostmisele kuluks suhteliselt väike summa, tegu on juba kasumliku ettevõttega.
    Autor: Fredy-Edwin Esse, California
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Peaministril on valida: kas edasi või tagasi
Koroonakriisi praeguse faasi läbimine sõltub juhtide – nende seas ja ennekõik peaministri – meelekindlusest, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Koroonakriisi praeguse faasi läbimine sõltub juhtide – nende seas ja ennekõik peaministri – meelekindlusest, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
S&P 500 ja Dow Jones seadsid uued rekordid
Teisipäeval purustasid nii S&P 500 kui Dow Jones heada kvartalitulemuste abil rekordid, vahendab Yahoo Finance.
Teisipäeval purustasid nii S&P 500 kui Dow Jones heada kvartalitulemuste abil rekordid, vahendab Yahoo Finance.
Disainer Marit Ilison lõi interjööri uuele restoranile
Maakri kvartali uue ärihoone esimesel korrusel avas uksed omanäoline restoran PÄRIS, mille omanäolise, särtsakat rohelist värvi täis interjööri lõi disainer Marit Ilison.
Maakri kvartali uue ärihoone esimesel korrusel avas uksed omanäoline restoran PÄRIS, mille omanäolise, särtsakat rohelist värvi täis interjööri lõi disainer Marit Ilison.
Väiketootja ei tõstnud hinda, sest tarbijal on niigi raske
Toorained, elekter ja transport on koroonakriisi ajal mitukümmend kuni mitusada protsenti kallimaks muutunud, kuid taimsete toodete tootja Bon Soya otsustas eelmisel aastal, et maksab hinnatõusu omast taskust kinni, mitte ei lisa kliendi arvele.
Toorained, elekter ja transport on koroonakriisi ajal mitukümmend kuni mitusada protsenti kallimaks muutunud, kuid taimsete toodete tootja Bon Soya otsustas eelmisel aastal, et maksab hinnatõusu omast taskust kinni, mitte ei lisa kliendi arvele.