Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liiklusõnnetuste kogukahju 9 kuuga 30,2 mln eurot

    Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) andmetel registreeriti 2011. aasta 9 kuu jooksul ligi 22 200 liiklusõnnetust, pea sama palju kui mullu samal ajal. Keskmine hüvitis vähenes eelmise aasta 9 kuuga võrreldes 3% ehk 1362 euroni, kuid oli veidi suurem selle aasta esimese poolaasta väärtusest.

    Liikluskindlustuse kindlustusmaksete maht oli üheksa kuu kokkuvõttes 2,4% väiksem eelmise aasta sama perioodi suurusest, olles vastavalt 45,8 miljonit ja 46,9 miljonit eurot, teatas LKF.
    Kindlustusandjate poolt esitatud andmete kohaselt oli kolme kvartali liikluskindlustuse tehnilise kahjumi suuruseks 1,7 miljonit eurot.
    LKFi analüütiku Meelis Arumägi sõnul mõjutab tulemusi endiselt esimese kvartali 6,3 miljoni euro suurune kahjum. “Liikluskindlustuse puhul on tulemus loodusjõududest ja aastaaegadest tugevasti sõltuv. Arvesse võttes eelmiste aastate kogemust on tekkinud kahjumi katmine aasta lõpuks vähetõenäoline. Põhjust kartuseks kinnitab ka asjaolu, et kolmandas kvartalis oli liiklusõnnetuste arv veidi suurem eelmise aasta väärtusest ning peatunud on ka keskmise hüvitise summa langus," lisas Arumägi.
    LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa kinnitusel on eelmise aasta üheksa kuuga võrreldes täheldada väikeseid arvulisi muutuseid erinevate liiklusõnnetuste situatsioonide all.
    Teeandmiskohustuse eiramisest tulenevate liiklusõnnetuste arv on vähenenud 14% ja tagant otsasõitude arv 5%, muude liikide arv kokku aga suurenenud 7%. “Muutused on üsna väikesed ja pigem juhuslikud. Silma paistavad aasta esimesed kolm kuud, kus peaaegu kõigi liiklusõnnetuse situatsioonide puhul võis täheldada märgatavat õnnetuste arvu kasvu. Vaid tagurdamisel toimunud liiklusõnnetuste arv on mõlema aasta puhul üsna stabiilne olnud," ütles Ernits.
    Suurema liiklusõnnetuste arvuga ristmike esikolmik on traditsiooniliselt sama, kuid 2010. aasta üheksa kuu võrdluses on liiklusõnnetuste arv peaaegu kõigil suurema liiklusõnnetuste arvuga ristmikel märgatavalt tõusnud. Vaid Taksopargi ristmikul on liiklusõnnetuste arv eelmise aastaga samaks jäänud. Kõige suurema liiklusõnnetuste arvuga Rocca al Mare ringristmikul toimus 2011. aasta üheksa kuu jooksul 156 liiklusõnnetust. Võrdluseks eelmisel aasta samal perioodil oli õnnetuste arv sellel ristmikul 118 ja kogu 2010. aasta õnnetuste arv 152.
    Liiklusõnnetuste arvu tõusust tulenevalt on märgatavalt tõusnud ka suurematel ristmikel toimunud liiklusõnnetuste kogukahju.
    LKF on liikluskindlustuse seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamine ülesanne on täita garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit. Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud. Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu.
    LKF on lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.