Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas 'kirves' firmajuhi pea kohal on liiga terav?

    "Minu kogemus ütleb, et see "kirves" on pigem liiga terav. Juhatuse liikmed on hirmul ega söanda teha julgeid otsuseid. Ei saa teha äri, kui ei julge otsustada. Mul on enda firmades mitu inimest, kes on öelnud, et nad võivad ettevõtet juhtida, aga nad juhatuses olla ei soovi," kommenteeris juhatuse liikme vastutuse küsimust ettevõtja Jaan Pillesaar. "Miks peaks seda vaest inimest, kes niigi võtab kõrge moraalse vastutuse, kiusama veel ka tohutu varalise vastutusega?" viskas Pillesaar õhku küsimuse.
    Tõlgendamise küsimus. "Ükski inimene ei suuda olla kunagi kõiges täpselt teadlik. Juhi vastutus praeguses Eestis on üsna karm ja tõsine ning laia spektrit puudutav. Mina olen püüdnud ennast kurssi viia võimalike riskidega, mis valitsevad, aga ma ei saa kindlasti väita, et tean kõiki veealuseid karisid," märkis Liviko juhatuse liige Janek Kalvi, kelle sõnul võib ka tõlgendamine teinekord tekitada erinevaid arusaamisi. "Igasuguseid asju võib juhtuda, mida on võimalik erinevalt tõlgendada ja alati need asjad ei ole selged nagu vesi. Siis võib tihtipeale tekkida ka küsimus, kas on tehtud hooletusest või ebaprofessionaalsusest mingi otsus või oli sel hetkel lihtsalt põhjust nii arvata," märkis Kalvi. Temal pole enda sõnul turul kõmu tekitanud juhatuse liikme vastutuskindlustust.
    "Ma arvan, et ei tohiks nende kindlustuste ja riskide maandamise juures kainet mõistust ja südametunnistust unustada. Väga palju sõltub sellest, milline õhustik valitseb juhi ja aktsionäride ning juhi ja nõukogu vahel," märkis Kalvi ja lisas, et suhtlemine ja aktiivne dialoog nõukogu, juhi ja aktsionäride vahel on väga oluline.
    Tallinna börsi juhatuse liikme Andrus Alberi sõnul on börsi juhatuse liikme vastutuskindlustus tehtud ja see on tema hinnangul mõttekas. "Teame, et vastutus kehtib rohkem kui aasta või kaks. On mainitud, et võib-olla ka kuni 10 aastat. Majandusolud muutuvad kiiresti. Otsused, mis praegu tunduvad igati mõistlikud ja hea hoolsusega tehtud, võivad nelja või viie aasta pärast, kui ettevõttel on uued omanikud ja uus nõukogu, tunduda sootuks teistsugused," lausus Alber, kelle sõnul on alati targem lahendada vaidlused väljaspool kohut.
    Tasakaal on olemas. Soraineni partneri Karin Madissoni hinnangul on Eesti juhtide probleem pigem see, et nad tahaksid käituda korralikult, aga selgust selles, kas nad vastutavad või mitte, pole piisavalt. "Samuti on ebaselge, kuidas kohus suudab hinnata neid olusid ja majandusotsuseid, mis on tehtud 4-5 aastat tagasi. Mõelge kas või kinnisvarahindadega toimuva peale," märkis Madisson ning tõdes, et Eestis tegutseb ka selliseid juhte, kes süstemaatiliselt kuritarvitavad võlausaldajaid ja omanikke ning neil endil on selgelt teada võimalused, kuidas vastutusest kõrvale hiilida.
    "Eestis võiks tuua sisse ärilise otsustamise reegli, mis on Euroopa riikides ja Ameerikas väga levinud. Et kohtud ei läheks liiga kaugele juhatuse liikme tehingute analüüsis. Küll ma ei näe, et Eesti kohtud oleks seda kuritarvitanud. Pigem näen seda, et Eesti kohtud on üritanud leida balanssi mõlema poole vahel ja juhatuse liikmete suhtes on isegi liiga leebed oldud. Seadus on karm, aga kohtud pole nii karmid," märkis Madisson.
    Autor: Kaisa Tahlfeld
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.