Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Premia puhaskasum -45%
Täna avalikustatud Premia Foodsi kolmanda kvartali ja 9 kuu auditeerimata majandustulemustest selgus, et firma kasumlikkus on vaatamata veidi kasvanud käibele kahanenud.
Premia kolmanda kvartali konsolideeritud käive oli 24,1 miljonit eurot, kasvades aastaga 0,8 miljoni euro ehk 4% võrra. Ekspordi osakaal käibest oli 72%. Ettevõtte 9 kuu konsolideeritud käive oli 68,3 miljonit eurot, kasvades aastaga 8,8 miljoni euro ehk 15% võrra.
Jäätisetootja teenis kolme kuuga 1,6 miljonit eurot puhaskasumit, mida on 45% vähem, kui aasta tagasi. Üheksa kuuga ollakse puhaskasumina teeninud 0,7 miljonit eurot, mida on lausa 72% vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Tulemused on kooskõlas LHV ootustega, mis septembris prognoosis Premia Foodsile 24,1 miljoni eurost käivet ja 1,6 miljoni euro suurust puhaskasumit. LHV soovitus Premia aktsiale on jätkuvalt "osta".
Kolmandas kvartalis kahanesid Premia kõik mõõdetavad kasumid (brutokasum, EBITDA, EBIT, puhaskasum) kui ka rentaablusnäitajad. Üheksa kuu lõikes kasvasid vaid brutokasum ja brutorentaablus.
2011. aastal 9 kuu kokkuvõttes moodustasid Venemaa tootmise ja logistika ümberkolimisega seotud ühekordsed kulud 1,1 miljonit eurot. 2010. aasta 9 kuu kokkuvõttes aga kajastub kasumis kindlustushüvitis tehase põlengu tõttu kalasegmendis teenimata jäänud kasumi ning vajaminevate investeeringute eest summas 1,1 miljonit eurot, millest 0,8 miljonit eurot langes kolmandasse kvartalisse.
Kala- ja kalatoodete müügikasv kolmandas kvartalis oli 2,6 miljonit eurot, kerkides 2010. aasta 6,0 miljonilt 8,6 miljonile eurole. 9 kuu kokkuvõttes on kala ja kalatoodete segment näidanud 5,4 miljoni euro suurust ehk 26%-list käibekasvu.
Jäätise müügitulu on kasvanud 0,4 miljoni euro võrra ning brutokasum on säilinud samal tasemel 2010. aasta võrreldavate perioodidega. Ka 9 kuu kokkuvõttes on Premia jäätisesegment olnud edukas ning käive võrreldes 2010. aasta sama perioodiga kasvanud 2,5 miljoni euro ehk 11% võrra, teatas firma börsile.
Külmkaubasegment tegi firma sõnul 3.kvartalis võimsa arengu. Segmendi käive kasvas kolmandas kvartalis võrreldes aastataguse ajaga 16%, jõudes 5,6 miljoni euroni. Külmkauba käive kasvas kolmandas kvartalis kõigil sihtturgudel. 9 kuu kokkuvõttes on selle segmendi käive kasvanud 0,6 miljoni euro võrra, ulatudes 15,5 miljoni euroni, sealjuures oma tubli panuse käibekasvu on andnud Läti ja Leedu turud.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.