Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
USA tarbijakindlus tegi hüppe
USA tarbijakindlus kosus 2 ja poole aasta madalseisust novembris kui ebakindlus töökohtade ja sissetulekute osas vähenes, teatab täna avaldatud erasektori aruanne.
New Yorgis asuva uuringufirma Conference Boardi poolt arvutatav tarbijakindluse indeks tõusis novembris 56,0-ni, võrreldes 40,9-ga kuu varem. See on alates juulist kõrgeim tase ning ületas selgelt majandusteadlaste ootusi, kes nägid indeksi tõusu 44,0-ni.
„Tarbijate hinnang praegustele tingimustele on lõpuks paranemas pärast 6 kuud kestnud langust,” ütles Lynn Franco, Conference Boardi direktor. „Tarbijad näivad võtvad pühade algust paremas meeleolus, kuigi üldised näidud jäävad ajalooliselt nõrgaks.”
Ootuste indeks tõusis 67,8-ni, eelnevalt 50,0-lt, mis on samuti kõrgeim peale juulikuud. Praeguse olukorra indeks saavutas oma kõrgeima tasemele peale maikuud, tõustes 38,3-ni eelnevalt 27,1-lt.
Tarbijate hinnang tööturu kohta on paranenud. Vastanute arv, kes ütlesid, et nad on leidnud raskel ajal tööd, kahanes 42,1%-ni 46,9%-lt, samas kui neid, kes arvasid, e töökohti on küllaga tõusis 5,8%-ni 3,6%-lt.
Tarbijad tundsid end hinnatõusude suhtes kindlamalt kui inflatsiooniootus järgneva 12 kuu jaoks langes 5,5%-le 5,8%-lt.