Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lehtede reklaamikäibe kasv tänavu 9%
Ajalehtede reklaamikäibe kasv sel aastal on 9%, ütles analüütik Toomas Leito.
Pärast suurepärast oktoobrit oli novembri reklaamimüük tema sõnul keskmiselt hea. "Peamine, et ei tulnud järsku tagasiminekut. Broneeringud detsembriks lubavad oletada, et ka detsember tuleb korraliku reklaamivolüümiga. Seega võib peaaegu kindlalt väita, et ajalehtede reklaamikäibe kasv sel aastal on 9%," kinnitas Leito.
Võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht tänavu novembris 23 külge ehk 3%, moodustades 860 külge. Reklaamikäive kasvas 120 000 euro võrra ehk 9%, moodustades 1,4 miljonit eurot. Veebireklaamikäive suurenes 13%.
Leito ütlusel on kolmandat kuud järjest staarleht Äripäev, mille käive kasvas novembris mullusega võrreldes 44%. "Tublid tulemused olid ka Eesti Ekspressil ja Postimehel. Turuliidriks jäi mõistagi Postimees," sõnas ta. Positiivselt tuleb märkida ka seda, et allahindlused vähenesid, mis seletab ka käibe kiiremat kasvu võrreldes mahu kasvuga, lisas Leito.
Analüütiku sõnul toimus mitmes tähtsas segmendis elavnemine. Nii suurenes autoreklaami müük eelmise aastaga võrreldes 63%, tervise reklaami müük 21%, ehituses 13% ja reiside osas 12%. Telekomireklaam hüppas lausa 80%. Endiselt heal tasemel oli personaliotsingu reklaam ja reklaam ettevõtjalt ettevõtjale, lisas Leito.
Tagasilöögi sai sisustusreklaam – langus 36%. See on mõistetav, sest korterite ost on tagasihoidlik ning seega vajatakse vähem mööblit ja muud sisustust, märkis ta.
Novembri reklaamikäive oli Postimehel 595 000 eurot (mullusega võrreldes +10%), Äripäeval 285 000 eurot (+44%), Eesti Ekspressil 210 000 eurot (+11%), Õhtulehel 180 000 eurot (-3%), Eesti Päevalehel 160 000 eurot (-11%).
Mullusega võrreldes vähenes reklaamimaht Õhtulehes 5%, teistes lehtedes suurenes: Eesti Ekspressis 10%, Postimehes 6%, Äripäevas 3% ja Eesti Päevalehes 2%.
Võrreldes eelmise aasta 11 kuuga suurenes reklaamimaht 490 külge ehk 6%, moodustades ligi 8600 külge. Käive suurenes 9%, moodustades 13 miljoni eurot.
Novembri lõpu seisuga jäi tänavune reklaamimaht Eesti Päevalehes eelmise aasta tasemele, teistes lehtedes suurenes: Postimehes 14%, Eesti Ekspressis 9%, Äripäevas 6% ja Õhtulehes 2%.
11 kuu reklaamikäive oli Postimehel 5,3 miljonit eurot (mullusega võrreldes +13%), Äripäeval 2,2 mln eurot (+25%), Eesti Ekspressil 1,9 mln eurot (+4%), Õhtulehel 1,9 mln eurot (+3), Eesti Päevalehel 1,7 mln eurot (-7%).
"Vaatamata pingetele eurotsoonis, jään oma prognoosi juurde, et järgmisel aastal suureneb lehtede reklaamikäive 8-10%. Muidugi, kui tekib täielik majanduslik kaos, siis on raske midagi mõistlikku prognoosida," märkis Toomas Leito.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.