8. detsember 2011 kell 21:00

Hiina draakon kutsub luksusbrände külla

Üha paisuv keskklass on tekitamas luksuskaupade tootjate seas tugevat tungi Hiinasse ja Hongkongi börsile ja kuigi turgude olukord on ebakindel, võib algav draakoni aasta elavdada jaemüüjate müüginumbreid.

Uuringufirma McKinsey ja Co prognoosi kohaselt müüakse Hiinas 2015. aastal 20% kogu maailma luksuskaupadest, möödudes senisest suurimast turust Jaapanist. Selleks ajaks peaks sektor olema kasvanud 27 miljardi dollarini.

Just selliste väljavaadete lootuses on firmad üha agaramalt trügimas Aasiasse ja Hongkongi börsile. Kulla ja teemantide jaemüüja Chow Tai Fook Jewellery Group on alustanud juba investorite otsimisega, et detsembri keskel korraldada Hongkongis aktsiate avalik esmaemissioon (IPO) 2,8 miljardi dollari väärtuses. Lisaks on Londonis baseeruv Graff Diamond väidetavalt ette valmistamas 1 miljardi suurust IPOt tuleval aastal.

Heaendeline aasta. Nii mitmeski aspektis võib firmade tegutsemine olla äärmiselt hästi ajastatud, sest kogu Hiina on suures ootusärevuses, kui 2012. aastal algab draakoni aasta.

“Draakoni aasta on hiinlaste jaoks väga heaendeline,” ütles MarketWatchile Louis Capital Marketsi aktsiastrateeg Tom Kaan. “Hiina traditsiooni kohaselt on draakon väga lugupeetud. Sel aastal sündinud laps on austatud ja me hakkame nägema, kuidas üha rohkem hiinlasi soovib tuleval aastal sünnitada,” lisas Kaan.

Pidustused toovad raha. Kaani sõnul võidavad sellest eelkõige jaemüüjad, nagu juveliirid, sest kulutamised suurenevad. “Kui hiinlased peavad pulmi või neil sünnib laps, ostavad nad kullast ehteid ja juveele. Chow Tai Fooki IPO on väga hästi ajastatud,” selgitas Kaan.

Kuid nimetatud firmad pole esimesed, kes on Hongkongi turule sukeldunud. Coach Inc noteeris oma aktsiad lisaks koduturule detsembris ka Hongkongis, mis on USA käekottide ja tarvikute tootja järjekordne samm agressiivse Hiina-poliitika suunas.

“Coachi ajastus oli õige,” arvas Kaan. “Rikkuse kogunemise esimene efekt Hiinas on möödas, mida sai ennustada kinnisvaraturu järgi. Nüüd on kasvu teine etapp jõudnud keskklassi kätte, mis saab hakata endale luksuskaupu lubama.”

Prantsuse kosmeetikatootja L’Occitane International noteeris oma aktsiad Hongkongis aprillis, talle järgnesid Itaalia moemaja Prada ja kohvritootja Samsonite International juunikuus.

“Firmad, nagu Prada, Coach ja Hiina juveliirid, on peamised firmad, kes võidavad rikastuva ja paisuva keskklassi pealt,” leidis Kaan. “On juttu olnud, et börsile tuleb ka Louis Vuitton Moet Hennessy. Usun, et lõppude lõpuks see ikkagi juhtub,” jäi Kaan enda arvamusele kindlaks.

Ja kuigi tulevik paistab ilus ja roheline, siis seni börsile tulnud on kogenud üsna õnnetut saatust. Nii on näiteks viimase kolme kuuga Samsonite’i aktsia ligi 21% miinuses ja L’Occitane on oma väärtusest kaotanud üle 12%. Samal ajal on Hang Sengi indeks kukkunud umbes 4% ja Prada näitaja on peaaegu sama.

Hiina kasv peibutab firmasid. Nomura strateegi Tanuj Shori sõnul on uus tegija L’Occitane paiknemas “demograafiliselt ja majanduslikult väga heas kohas”. Firma omab juba praegu Hiinas rohkem poode kui Prantsusmaal ning plaanib Aasia riigis poodide arvu järgneva viie aastaga kahekordistada.

Sel aastal Bain & Co ning Altaganna tehtud uuringust selgus, et kosmeetika, parfüümide ja isikliku hügieeni segment on luksussektori suurim, moodustades ligikaudu ühe kolmandiku kogu turust.

Lisaks on Hiinas rahva arvu tõttu väga palju potentsiaali. Kosmeetikahiiu L’Oreali prognoosi kohaselt saab Hiinast maailma suuruselt teine kosmeetikaturg aastaks 2017 ning suurimaks tõuseb see juba 2022. aastal, möödudes USAst ja Jaapanist. Nomura lisas veel, et kallima otsa meigitoodete kasumimarginaalid on väga atraktiivsed.

Kuidas panustada luksus­kaupadele?

Üks võimalus Aasia aktsiatega kaubelda on liituda LHV Traderiga, kus aktsiate, optsioonide ja futuuridega on võimalik kaubelda USA, Kanada, Saksamaa, Prantsusmaa, Belgia, Hollandi, Itaalia, Hispaania, Šveitsi, Suurbritannia, Hongkongi, Jaapani, Lõuna-Korea, Austraalia, Singapuri ja Rootsi turul.Swedbanki vahendusel saab osta Julius Baer Luxury Brands Fundi osakuid. Fond investeerib tuntud kaubamärkidesse üle maailma ja mitte ainult Aasias. Firma suurimate investeeringute hulka kuuluvad artiklis välja toodud LVMH, The Swatch Group, Coach ning Tods. Hongkongi ja Hiinasse on fond investeerinud vaid 4,6% varadest.

Hetkel kuum