Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedes vanuritele, BMW noortele?

    Daimler AG tähistas jaanuaris firma 125 aasta juubelit, nautides 17 miljardit eurot suuremat turuväärtust võrreldes pearivaal Bayerische Motoren Werke AGga. Praeguseks on see edu peaaegu täiesti haihtunud.

    Veel 2007. aastal oli Mercedes-Benzi tootja edu BMW ees 39 miljardit. Seda kaotatud eelist on päris raske taastada, sest nõudlus Mercedes-Benzi vanemate mudelite järele väheneb järjest ning uute ja väiksemate mudelite turule toomisega kaasnevad suuremad kulud.
    Kuigi kahe firma turuväärtused on sarnased, on Daimleri 270 000pealine töötajate armee üle kahe korra suurem kui BMW-l. Esimese eelmise aasta käibenumber oli samas 38% suurem. Daimleri kahanev turuväärtus peegeldab selgelt firma langust luksusautode turul. Lisaks ei köida investoreid firma 24 miljardi eurose aastakäibega veoautode tootmine ega firma osalus Euroopa Lennuki- ja Kosmosetööstusettevõttes (EADS). Viimase on küll Daimler nõustunud maha müüma.
    Daimleri langus on kestnud mõnda aega. Enamik nende kahe autofirma käekäiku jälgivatest analüütikutest soovitab osta autotootjaid. Bloombergi andmeil on Daimleril 43 soovitust, millest 23 on “osta” ja BMW-l on 41st 22 “osta” soovitust. Lisaks sellele peaks keskmise aktsia hinnasihi alusel tõusma Daimleri turuväärtus 49,3 miljardi euroni, mis oleks 8,6 miljardit enam võrreldes BMW hinnasihiga.
    Suurima luksusautode tootja tiitli kaotas Daimler 2005. aastal just BMW-le ja sel aastal on ta langenud juba Volkswageni toodetava Audi järel kolmandale kohale. Daimleri langus on olnud üsna järkjärguline. 2011. aastal oli firma selge luksusautode turuliider, tootes aastaga 233 000 autot rohkem kui BMW ja 390 000 autot rohkem kui Audi. IHS Automotive’i andmeil müüb Mercedes sel aastal 1,23 miljonit autot, jäädes alla Audi 1,24 miljonile ja BMW 1,34 miljonile.
    Kardetakse “vanurite auto” staatust. Enamiku vaatlejate hinnangul on Daimler hätta jäänud Mercedes-Benzi kuvandiga, mis ei tõmba ligi piisavalt noori kliente ega apelleeri väiksemate ja ökonoomsemate autode huviliste sihtrühmale. Seni pole firma väikeautod nagu A-klass populaarsust võitnud ning lisaks on tugevalt kaotatud üliluksuslike autode segmendis, suutmata pakkuda konkurentsi BMW Rolls-Royce’i brändile. Ka teatati läinud kuul, et Maybachide tootmine lõpetatakse.
    Praegu on Daimleri tegevjuht Dieter Zetsche tähelepanu pööranud Mercedese kasumimarginaali parandamisele, soovides viia selle 2013. aastaks vähemalt 10%ni. Lisaks soovitakse 2020. aastaks haarata tagasi turuliidri positsioon. Turule tuuakse viis uut väikeautot, millega tahetakse käivet kasvatada ja meelitada nooremaid ostjaid.
    Daimleri aktsia kasuks räägib üsna priske dividend võrreldes teiste autotootjatega ja kõrgelt alla tulnud aktsia hind, mis praegu tiirleb 35 euro ümber. Samas on vähenev kasumlikkus teinud firmast kasumi-hinna suhte alusel veidi kallima ettevõtte kui BMW. Olen ise Daimleri aktsionär pärast augustikuist äkklangust, sest suur kukkumine tegi muidu üsna igava aktsia vägagi atraktiivseks. Leian, et kui omada mõne autofirma aktsiaid, siis just Saksa raskekahurväelased on selleks õige valik.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.