Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Statoil ja Olerex kemplevad Märjamaa krundi pärast
Tallinn-Pärnu maanteel Orgital asuva Statoili tankla kõrvale soovib Olerex rajada oma tankla. Planeeringu kehtestamine venib Statoili vastuseisu tõttu.
„Oleme detailplaneeringu vastu võtnud ja avalikustamiseks saatnud ning vallavalitsus on planeeringuga nõus,“ kommenteeris Märjamaa abivallavanem Triin Matsalu Kõrtsu kinnistu ümber tekkinud vaidlusi, kus hetkel asub Plekoltee kohvik.
Sügisel toimus kinnistu detailplaneeringu avalik väljapanek, misjärel Statoil esitas omapoolsed vastuväited. Täiendav avalik arutelu leidis aset 14. detsembril, kus kompromissi ei saavutatud. Statoil ei nõustunud vallavalistuse seisukohtadega ning palub vallavalitsuselt uut põhjendatud vastust nende poolt esitatud vastuväidetele. Hetkel on vastus vallavalitsuses koostamisel ja see peaks valmima uue aasta esimese nädala jooksul.
Matsalu kinnitusel on vallavalitsus ka pärast Statoili vastuväiteid planeeringuga nõus ning peab lihtsalt täpsemalt põhjendusi andma kui seda tehti esimeses kirjas.Samas nentis ta, et juba arutelul sai selgeks, et lõplikku kompromissi polegi võimalik saavutada. „Vastused olid sellised, millega Statoil nagunii ei nõustu,“ lausus abivallavanem.
Statoil hirmu konkurentsi tihenemise ees ei tunnista. „Statoilil on nii Olerexi kui ka teiste mootorikütuste jaemüügiga tegelevate ettevõtetega kõrvuti olevaid kinnistuid ka mujal Eestis. See, et kaks konkurenti asuvad naaberkinnistutel, on iseenesest normaalne osa konkurentsist ning võib parandada toodete ja teenuste hinda ning kvaliteeti,“ teatas ettevõte kommunikatsioonijuhi vahendusel.
Märjamaa vallavalitsuse poolt algatatud Kõrtsu kinnistu detailplaneeringu puhul on ettevõtte sõnul tegemist poolelioleva detailplaneeringuga, mille kohta on Statoil kui naaberkinnistu omanik esitanud oma seisukohad. Statoili hinnangul ei ole algatatud detailplaneering eelkõige kooskõlas teede projekteerimisnormides esitatud nõuetega ning ei taga kütusetanklale nõutud liiklusohutust. Ühtlasi ei tagavat planeeringus toodud lahendus ka Statoili Märjamaa teenindusjaamale senist ohutut juurdepääsu.
„Kuna meie esitatud argumendid on põhjendatud ja nõuetele vastavat lahendust ei ole siiani leitud, siis on ka detailplaneeringu kehtestamine veninud,“ teatas ettevõte.
Olerexi üks omanikest ja turundusjuht Antti Moppel avaldas lootust naabritega hea üksteisemõistmine saavutada. Selle kinnituseks pakume omalt poolt lahkesti võimalust kasutada nende kaupluse varustamiseks osa Olerexi kinnistust, märkis Moppel.
Ees võib oodata kohtutee. Abivallavanema kinnitusel on menetluse protsessi järgmine etapp see, et planeering läheb maavanema järelevalvesse, kes kontrollib dokumentatsiooni üle. Seejärel kutsub maavanem mõlemad osapooled ja vallavalitsuse vestlusele ning annab vastuse, kas planeering on kehtestamiseks valmis või mitte. Kui vastus on positiivne, siis on vallavolikogul õigus planeering kehtestada. Seejärel on Statoilil õigus kehtestamise otsus kaevata edasi kohtusse.
„Praegu pole nad seda (kohtusse minemise kavatsust-toim) loomulikult välja öelnud, kuid on märku andnud, et nad leiavad nii või naa midagi, millega edasi minna,“ lausus Matsalu.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.