Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Statoil ja Olerex kemplevad Märjamaa krundi pärast

    Tallinn-Pärnu maanteel Orgital asuva Statoili tankla kõrvale soovib Olerex rajada oma tankla. Planeeringu kehtestamine venib Statoili vastuseisu tõttu.

    „Oleme detailplaneeringu vastu võtnud ja avalikustamiseks saatnud ning vallavalitsus on planeeringuga nõus,“ kommenteeris Märjamaa abivallavanem Triin Matsalu Kõrtsu kinnistu ümber tekkinud vaidlusi, kus hetkel asub Plekoltee kohvik.
    Sügisel toimus kinnistu detailplaneeringu avalik väljapanek, misjärel Statoil esitas omapoolsed vastuväited.  Täiendav avalik arutelu leidis aset 14. detsembril, kus kompromissi ei saavutatud.  Statoil ei nõustunud vallavalistuse seisukohtadega ning palub vallavalitsuselt uut põhjendatud vastust nende poolt esitatud vastuväidetele. Hetkel on vastus vallavalitsuses koostamisel ja see peaks valmima uue aasta esimese nädala jooksul. 
    Matsalu kinnitusel on vallavalitsus ka pärast Statoili vastuväiteid planeeringuga nõus ning peab lihtsalt täpsemalt põhjendusi andma kui seda tehti esimeses kirjas.Samas nentis ta, et juba arutelul sai selgeks, et lõplikku kompromissi polegi võimalik saavutada. „Vastused olid sellised, millega Statoil nagunii ei nõustu,“ lausus abivallavanem.
    Statoil hirmu konkurentsi tihenemise ees ei tunnista. „Statoilil on nii Olerexi kui ka teiste mootorikütuste jaemüügiga tegelevate ettevõtetega kõrvuti olevaid kinnistuid ka mujal Eestis. See, et kaks konkurenti asuvad naaberkinnistutel, on iseenesest normaalne osa konkurentsist ning võib parandada toodete ja teenuste hinda ning kvaliteeti,“ teatas ettevõte kommunikatsioonijuhi vahendusel.
    Märjamaa vallavalitsuse poolt algatatud Kõrtsu kinnistu detailplaneeringu puhul on ettevõtte sõnul tegemist poolelioleva detailplaneeringuga, mille kohta on Statoil kui naaberkinnistu omanik esitanud oma seisukohad. Statoili hinnangul ei ole algatatud detailplaneering eelkõige kooskõlas teede projekteerimisnormides esitatud nõuetega ning ei taga kütusetanklale nõutud liiklusohutust. Ühtlasi ei tagavat planeeringus toodud lahendus ka Statoili Märjamaa teenindusjaamale senist ohutut juurdepääsu.
    „Kuna meie esitatud argumendid on põhjendatud ja nõuetele vastavat lahendust ei ole siiani leitud, siis on ka detailplaneeringu kehtestamine veninud,“ teatas ettevõte.
    Olerexi üks omanikest ja turundusjuht Antti Moppel avaldas lootust naabritega hea üksteisemõistmine saavutada.  Selle kinnituseks pakume omalt poolt lahkesti võimalust kasutada nende kaupluse varustamiseks osa Olerexi kinnistust, märkis Moppel.
    Ees võib oodata kohtutee. Abivallavanema kinnitusel on menetluse protsessi järgmine etapp see, et planeering läheb maavanema järelevalvesse, kes kontrollib dokumentatsiooni üle. Seejärel kutsub maavanem mõlemad osapooled ja vallavalitsuse vestlusele ning annab vastuse, kas planeering on kehtestamiseks valmis või mitte. Kui vastus on positiivne, siis on vallavolikogul õigus planeering kehtestada. Seejärel on Statoilil õigus kehtestamise otsus kaevata edasi kohtusse.
    „Praegu pole nad seda (kohtusse minemise kavatsust-toim) loomulikult välja öelnud, kuid on märku andnud, et nad leiavad nii või naa midagi, millega edasi minna,“ lausus Matsalu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.