Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
RIM jätkab turuosa kaotamist
Blackberryde tootja Research in Motion (RIM), mis kaotas selle aasta esimeses pooles Ameerika nutitelefonide turul enda 4. koha Apple-le, on jätkanud langemist, kuna uued mudelid ei ole piisavalt ostjaid leidnud.
RIM-i turuosa USA nutitelefonide turul langes möödunud kvartaliga 6,5%-ni 7,1%-lt, selgub uuringufirma ComScore Inc andmetest. Turuliidri Samsungi osakaal tõusis 25,6%-ni 25,3%-lt. Apple turuosa kasvas 1,4% 11,2%-ni.
Andmed näitavad seda, et tarbijad eelistavad Blackberry uutele mudelitele Apple iPhone ja Androidi tarkvaral põhinevaid nutitelefone.
Blackberryde tootja kaotas enda osakaalu ka USA nutitelefonide operatsioonsüsteemides. RIM-i osakaal langes 19,7%-lt 16,6%-ni, säilitades ettevõttele kolmanda koha Androidi ja Apple järel.
RIM-i protsendipunkti langus oli kuus korda suurem kui Microsofti Windows Phonel ja kümme korda suurem kui Nokia Oyj Symbian tarkvaral.
Nokia alustas enda Windows Phone tarkvaral põhinevat Lumia 800 telefoni müüki selle aasta novembris, et elustada müüki ja võistelda Androidi ja Apple-ga.