• OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2252,13%37 155,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,89
  • OMX Baltic0,12%263
  • OMX Riga−0,36%877,57
  • OMX Tallinn0,16%1 695,25
  • OMX Vilnius0,12%1 003,56
  • S&P 5001,7%5 713,64
  • DOW 301,26%42 025,19
  • Nasdaq 2,51%18 013,98
  • FTSE 1000,91%8 328,72
  • Nikkei 2252,13%37 155,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,89
  • 04.01.12, 14:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aegis Media: online'i reklaamimüük on kasvamas

Aegis Media Grupi Baltikumi tegevjuhi Margus Sameli hinnangul on trükimeedia reklaamimüük langustrendis ning suurem panus läheb online'ile.
"Fakt on see, et print on siiski kukkuvas trendis. Kas ta on suurim või ei ole suurim, ei oma tegelikult enam tähtsust, sest pikemas perspektiivis on ta suurim kukkuja, milleks ta ka jääb. Seda sellepärast, et väga suur osa trükimeediast läheb internetti," kommenteeris Sameli reklaamitrendi.
Sameli sõnul müüvad meediaagentuurid niikuinii televisiooni rohkem ning tavaliselt moodustab see käibest 50%. 
Tema sõnul ostetakse reklaame ka iPadi, aga tahvelarvutite kasutajate arv on ikkagi tuhandetes, seega suhteliselt väike, kuigi samas hästi kiiresti arenev. "Paari aasta perspektiivis võib see number muutuda. Kui räägime digitaalsest kanalitest tervikuna, siis online-müük on Emori järgi piiratud, sest Emor ei mõõda kogu online'i. Online võib olla tegelikult poole suurem kui see, mida Emor näitab, ja siis see jõuab juba tänase trükimeediaga samasse suurusjärku," rääkis Sameli.
Media Baltikum panustab sellel aastal online-reklaamimüügile, sest tele ei saa väga kasvada, kuna on täis ja keegi ei ole keerulisel ajal valmis juurde maksma. "Tele ainuke võimalus on hinda tõsta, aga kliendid ei ole väga nõus hinnatõusuga kaasa minema, siis see ei saa tõusta. Raadio on stabiilne, sest see on hea kriisimeedia, elab kõik ajad üle. Põhi on siiski digi," nentis Sameli.
Rääkides üldiselt reklaamiturust, märkis Sameli, et seda ei saa buumiajaga  võrrelda, buumiaeg enam tagasi ei tule. "Kõik on praegu äraootaval seisukohal, järgmiseks aastaks suuri lubadusi enam ei tehta. Reklaamimüük võib sellel aastal jääda kuskil 0-5% kasvu juurde, aga võib minna ka miinusesse, sest me sõltume väga välismajandusest," sõnas Sameli.

Seotud lood

Uudised
  • 04.01.12, 11:09
Media House'i juht: lehereklaam lähiajal ära ei kao
Media House OÜ juhatuse esimehe Raido Raamatu hinnangul võib reklaamiturg sellel aastal langeda kuni 10%, samas võib tulla mõõdukas tõus kuni 5%. Üldiselt hakkab reklaamiturg majanduslangusest taastuma ning liikuma paberkandjatelt mujale.
Uudised
  • 04.01.12, 13:11
Meediaagentuur: trükimeedia on eilse päeva meedia
Inspired Communication OÜ tegevjuhi Meelis Järvela sõnul ei ole nende ettevõttes küll ajalehereklaam telereklaami seljatanud, tema hinnangul on printmeedia eilse päeva meedia.
Uudised
  • 02.01.12, 15:12
Lehereklaam seljatas televisiooni
Meediaanalüütik Toomas Leito arvutuste järgi osutusid suurimaks reklaamikanaliks möödunud aastal ajalehed, mitte enam televisioon.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.09.24, 13:51
Sileni vaikuseruumid liiguvad taastuvenergia abil nullheite suunas
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele