• OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5001,075 554,13
  • DOW 300,3140 861,71
  • Nasdaq 2,1717 395,53
  • FTSE 100−0,158 193,94
  • Nikkei 2253,3236 803,8
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,89
  • OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 5001,075 554,13
  • DOW 300,3140 861,71
  • Nasdaq 2,1717 395,53
  • FTSE 100−0,158 193,94
  • Nikkei 2253,3236 803,8
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,89
  • 09.01.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tulevikus jagub reisijaid nii Helsingisse kui ka Tallinna

Kui küsida mõne Aasia lennufirma soovi kohta Tallinna lennata, siis küsitakse, kui palju reisijaid eelmisel aastal näiteks Pekingi ja Tallinna vahet sõitis. Kuskil kaks tuhat. Ahah. Tallinn paistab küll ilus linn olevat, aga räägime siis, kui liigub rohkem inimesi.
Finnairi eelised. Asjal oleks jumet ainult siis, kui Tallinna kasutada ümberistumiskohana enne väiksemate lennukitega Euroopasse edasi lendamist. Miks mitte otse lennata? Nimelt võimaldab meie asukoht enamikust Aasia suurlinnadest lennata Tallinna ja tagasi alla 24 tunniga. See mudel võimaldab pakkuda ka kiiret ühendust Euroopa väiksemate keskustega, kuhu Aasiast otselende ei ole.
Helsingi geograafilised eelised on täpselt samad ning Finn-air on need teinud oma ärimudeli alustaladeks, keskendudes üha enam Euroopa ja Aasia ühendamisele. Läbi Helsingi pääseb ka eestlane Tallinnast Aasia suurlinnadesse kiiremini kui näiteks hollandlane Amsterdamist otse lennates.
Meie praeguste vajaduste rahuldamiseks piisab lendudest Helsingi kaudu täielikult ja jääb ülegi. Poliitilistel põhjustel mingeid lennuliine tekitada tarvis ei ole.
Miks on siis Eesti valitsus seadnud pikaajalise eesmärgi tuua Aasia–Euroopa lennud Tallinna lennujaama? Eesti jaoks on kriitilise tähtsusega tihe otselennuühendus Euroopa suurlinnadega, probleem on aga see, et eestlasi on liiga vähe ja lennufirmad ei suuda lennukeid täis müüa.
Aasia-lennuga Euroopasse. Euroopa-suunalist eesmärki võimaldaks kasumlikult täita see, kui Tallinnast näiteks Berliini lennates oleks lennuk poolenisti täis inimesi, kes alustasid reisi Pekingis või Mumbais. Aasia-lennud võimaldaksid ka meil tihedamini Euroopas käia. Kvaliteetsed otselennuühendused aitaksid Eestisse tuua ka nutikamaid välisinvesteeringuid.
Kas see on võimalik, kui Finn­air on asja juba ära teinud? Aasia tärkavate turgude ning Euroopa vaheline lennuliiklus on praegu alles kasvu alguses. Üle Tallinna läheb ka otsetee India ja Ameerika suurlinnade vahel, lennuturg, mis näitab maailma kiiremaid kasvunumbreid. Tulevikus jaguks reisijaid nii Helsingisse kui ka Tallinna. Taganttulija eelis on ka võimalus eesmineja vigadest õppida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele