• OMX Baltic−0,05%262,41
  • OMX Riga0,48%874,4
  • OMX Tallinn−0,21%1 693,59
  • OMX Vilnius0,35%999,86
  • S&P 5000,13%5 633,09
  • DOW 300,55%41 622,08
  • Nasdaq −0,52%17 592,13
  • FTSE 1000,79%8 343,93
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,71
  • OMX Baltic−0,05%262,41
  • OMX Riga0,48%874,4
  • OMX Tallinn−0,21%1 693,59
  • OMX Vilnius0,35%999,86
  • S&P 5000,13%5 633,09
  • DOW 300,55%41 622,08
  • Nasdaq −0,52%17 592,13
  • FTSE 1000,79%8 343,93
  • Nikkei 225−1,03%36 203,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,71
  • 10.01.12, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kummi hinna langus on hea rehvitootjale

Veel hiljuti elasime galopeerivate toorainete hinnatõusu hirmus. Nüüd on aga näiteks toorkummi pakkumine prognoosi kohaselt ületamas nõudlust, mis võib tuua alla toorkummi hinda. See aga vähendab rehvitootjate kulusid. Rehvitootjate aktsiad võib olla huvitav investeerimisidee.
Turg võib jõuda ülejääki. Et kummikasvandused Indoneesiast kuni Elevandiluurannikuni suudavad katta sel aastal maailma toorkumminõudlust, võib see kärpida Bridgestone’i, Michelini ja teiste rehvitootjate kulusid, vahendas Bloomberg.
Võrreldes 2011. aasta 87 000tonnise toorkummi puudujäägiga võib sel aastal turg jõuda 413 000tonnisesse ülejääki, prognoosis Goldman Sachs. Bloombergi küsitletud analüütikute hinnangul kukuvad toorkummifutuuride hinnad sel aastal kuni 12 protsenti, 240 jeenile kilogrammi kohta, mis on madalaim tase alates 2009. aasta novembrist. 18. veebruari tipust, 535,7 jeenilt, on toorkummi hind kukkunud 49 protsenti, 272,7 jeenile.
Maailma toorkummipakkumine kasvab tänavu seitse protsenti, 11,8 miljonile tonnile, kuid nõudlus kasvab Goldman Sachsi analüütikute prognoosi kohaselt kolm protsenti, 11,4 miljonile tonnile.
Kui majanduses on karta raskemaid aegu, võiksid tsüklilised aktsiad olla põlu all. Siiski võib rehvitootjate käsi käia paremini näiteks autotootjatest. Uute autode ostu lükatakse edasi. Samas soetatakse rehve autodest tihedamini ning talv ja suvi ei küsi, kas on masu või mitte – kui rehvid on läbi, tuleb teha väljaminek.
Rehvitootjad näevad kulude langust, samas ei ole nende seas nii tihedat konkurentsi, kui autotootjatel. Lähimat rehvitootjat ei tule kaugelt otsida – vaid üle lahe. Samas ei tundu Nokian Renkaat suhtarvude alusel eredaim kriit karbis. Aktsia P/E oli 12,4 ja dividenditootlus 2,4%. Näiteks Pariisi börsil oleva Michelini aktsia P/E on 6,7 ja dividenditootlus 3,7% ehk soodsam. Milano börsil oleva Pirelli P/E suhte näit oli 8,5 ja dividenditootlus 2,4%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.24, 13:09
Bigbank: Eesti majandus vajab kasvuks toorme lisandväärtuse tõstmist
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets usub, et Eestil tuleb tunnistada kehva võimekust siin kasvatatud toormele lisandväärtuse andmisel, olgu selleks põllumajandus või puidusektor.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele